EI tuulivoimaloita Kaskisiin

Kasköbo

/ #101 Nii justii

10.04.2013 20:06

Hyvät ihmiset, tutustukaa asioihin ennenkuin kommenteillanne nolaatte ittenne. Olitte sitten puolesta tai vastaan, molemmilta kanteilta on mennyt niin paljon ohi faktojen. Adressin aloittaja on selvästi tutustunut asiaan huolella, muut kommentoijat ovat vähän taikka vähän enemmän hakoteillä.
Milläs hyvät ihmiset luulette sähköä tehtävän muutaman vuoden päästä kun Suomen tekemät sopimukset pakottaa tuottamaan sähkönsä puhtaasti? Puita polttamalla ja samantien takasi kallionkoloihin asumaan? Nykyään on muutakin tekniikkaa kuin nuotiot, eletään kuitenkin 2000-luvulla. Pakko noita tuulipuistoja on jonnekin tehdä ja paljon. On se hullua että mikään ei kelpaa, ei ydinvoima, ei tuulivoima, tuskin aurinkovoimakaan? Verratkaa vähän vaikka Ruotsissa, Saksassa ja Tanskassa tehtyyn tuulisähköön. Tanska on kuitenkin pieni koko valtio, mutta silti niin paljon edellä Suomea tässä asiassa. Tuskin ovat siellä itkeneet että suoja-alueet vievät näin ja näin monta % valtion pinta-alasta. Ehkä siellä ei vastusteta vain vastustamisen ilosta.
Se on varmasti tosi, että kukaan ei tuollasta myllyä takapihalleen tai mökkinsä edustalle halua, mutta hei, että oikeen marjastus ja metsästysmaita menee? Ihan oikeasti, Botnian saastuttamaa p*ska-allas aluetta josta en itse ainakaan laittasi yhtäkään lipeän makuista mustikkaa suuhuni. Hukkamaata ja muutama mökki.
Junaradan korjaukset, sähköistykset ja meteli ei tunnu haittaavan ketään vaikka ääntä lähtee junista ihan joka päivä. Radan varressa asuu silti monia ihmisiä kun taas myllyalueella ei kai ympärivuotisesti ketään? Liekköhän nyt ihan tosi tuokaan että ääni häirittis ketään?