Lempäälän Rauhanyhdistyksen tutkintaa jatkettava

H.H.

/ #102 Re: Re: Re: Miettikää mitä

11.04.2013 12:52

#97: vouhotus pois - Re: Re: Miettikää mitä

Mitäkö urputan? No: Huomasitko, että otsakke on "keskustelu"?

Osallistun keskusteluun: Kerron, mitä mieltä olen ja perustelen, miksi.

Keskustelen kertoakseni, millä perusteella olen eri mieltä kuin ne, jotka vastustavat adressia ja vaativat tyytymään kiusaamisen tutkimatta jättämiseen.

Tässä keskustelussa nousevat näkyviin erot suhtaumisessa keskusteluun: Kuuluuko keskustelu asiaan ja kunnioitetaanko ihmisen oikeutta ajatella itse ja ilmaista mielipiteensä vapaasti.

Tämä nyt kuitenkin on kaikille avoin keskustelun paikka, jossa ketään ei voi kieltää tai muutenkaan estää ajattelemasta itsenäisesti ja sanomalla vapaasti, mitä ajattelee, vaikka jotkut ketjuun kirjoittaneet näyttävät estelyä yrittävän.

Asiallisesti perusteltu avoin vastaan väittäminen on keskustelukumppanin arvostamista: Tarjoan sinulle perusteluni, koska kunnioitan kykyäsi punnita ne ja myös ehdotonta oikeuttasi olla sitä mieltä kuin olet, olitpa samaa tai eri mieltä kanssani.

Odotan ja vaadin että osoitat samaa kunnioitusta minua kohtaan.

Olen kiinnostunut kuulemaan mahdolliset vastaperustelusi ja jatkamaan keskustelua.

Odotan, että kunnioitat minua siis esittämällä omat perustelusi sen sijaan, että epämääräisin syytöksin, uhkailuin tai mielipiteeni ja persoonani leimaamisella tai tuomitsemisella asettuisit yläpuolelleni.

Kenelläkään ihmisellä tai millään porukalla ei ole mitään oikeutta sellaisin keinoin kajota persoonaani tai rajoittaa vapauttani - tai kenenkään muunkaan vapautta.