Espoon Tapiolan koulun tilat oppilaiden etujen mukaisiksi

äiti

/ #8 Lautakunnan päätös 14.5.2013

15.05.2013 10:02

Ote lautakunnan päätöksestä 14.5:

5. Tapiolan koulun opetuksen järjestäminen syksystä 2013 alkaen

Tapiolan koulun väistötilat Otaniemessä Miestentiellä ovat huonossa kunnossa, ja osa henkilökunnasta ja oppilaista saa oireita huonon sisäilman vuoksi. Tästä syystä opetustoimen ja tilakeskuksen yhteisissä neuvotteluissa on lähdetty etsimään ratkaisuja Tapiolan koulun opetuksen järjestämiseksi muissa kuin nykyisissä tiloissa.

Lautakunta päätti esittelijän muutetusta ehdotuksesta kohdan 1 esityksen mukaisesti
Tapiolan koulun opetus järjestetään syyslukukauden alusta alkaen nykyisissä tiloissa Miestentiellä sekä kiinteistön pihalle tuotavissa uusissa siirtokouluissa. Tilakeskusta pyydetään ryhtymään toimiin siirtokoulutilojen hankkimiseksi niin, että ne ovat käytettävissä syyslukukauden 2013 alusta.

Lautakunta palautti uudelleen valmisteltavaksi Tapiolan koulun väistötilaratkaisut kevätkaudesta 2014 sekä Mainingin koulun tilaratkaisu siten, että selvitetään mahdolliset tilaratkaisut ja niiden kustannukset huomioiden muiden koulujen ennakoitavissa olevat väistötilatarpeet. (Esityksen kohdat 2 ja 3).