Suomeen perustuslakituomioistuin

/ #7 Liisa Mariapori

10.03.2011 14:01

Korjaisin kirjoitustasi.
Kirjoituksesi on provokatoorinen. Ei sekään ole ratkaisu, että lopetetaan kaikki luettelemasi virat. Kyllä niitäkin tarvitaan, mutta ongelma on että ne eivät toimi. Ne ovat muodollisesti hyvän näköisiä instansseja, mutta vain näennäisinstansseja. EIT:kään ei ole ratkaisu. Se on poliittinen tuomioistuin. Arto Kosonen sanoi minulle puhelimessa, että minä, siis Arto Kosonen, määrään EIT:ssä.
Kun EIT totesi, että Suomi ja EIT olivat tehneet tuomiot väärillä asiakirjoilla, niin EIT ja Arto Kosonen sihteeriensä välityksellä ilmoittivat minulle puhelimessa, että tästä ei puhuta. EIT:n sihteeri kyllä pahoitteli tapahtunutta virhettä kirjeellä. EIT jopa kirjasi sen EIT:n sääntöjen vastaisesti kolmen kuukauden kuluttua päätökseen päivämäärineen, mutta itse väärillä asiakirjatiedoilla tehtyä päätöstä ei kukaan ole korjannut tänä päivänä. Tällä tahdon sanoa että mikään ei toimi.
Nyt onkin ongelma miten saamme instituutiot toimimaan lain mukaan.

Ehdotan että haetaan vaikka Saksasta, siellä on hyviä lakimiehiä, avustajat, koska suomalaisista lakimiehistä ei siihen ole, eivätkä ne ota sellaista toimeksiantoa vastaan, joilla puututtaisiin tapaus tapaukselta virkamiehen laiminlyönteihin. Lakimiehemme ovat Asianajajaliiton jäseniä, joka valvoo heidän etujaan. Kansalaisilla ei ole heistä turvaa, on jos sattuu joskus harvoin, kokemusta on.
Ja miten puututtaisi virkamiehiin, jotka eivät tee mitään. Näin toimi Ilkka Rautio,EOA, jonka piti valvoa tuomareita, kun me valtion tilintarkastajan kanssa veimme asian hänelle, jonka juuri EIT:kin on todennut. Selvä tuomarin virhe todettiin, mutta "En tee mittään", sanoi Ilkka Rautio, jonka tavoitimme monen lukitun oven takaa. On vielä yksi tuomioistuin ICC Haagissa. Tänne mennään valtiota vastaan, jonka valan tehneet edustajat rikkovat kansalaisten oikeuksia kuin liukuhihnalta eivätkä kansanedustajat tee mittään, ei passannut napuurin Bjarnellekaan. Ratifioituja sopimuksia rikkoen on tehty työ- ja sosiaalilainsäädäntökin, kaksikanta sopimuksilla tehtyjen päätösten pohjalta ja hilseen yli menee kansanedustajilta ja nynnykät yrittäjät toimivat ilman työmarkkinapoliittista edunvalvojaa, ainoa porukka Suomessa! Ei koskaan heillä ole ollut ILO:n sopimusten mukaisesti eri aloittain vapaasti valittuja edustajia päättämässä omista asioistaan. Näillä päätöksillä ja sopimuksilla se työ- ja sosialilainsäädänytö olis pitänyt tehdä, jolla vain olis ollut oikeus maksatuttaa työntekijöistä eläke jne maksuja. O TEMPORA O MORES !!
Haluan siteerata vielä yhden mediassa tulleen sketsin kaksikantasopimuksiin sopivana "Ohikulkija sanoi kerjäläiselle: Minulla on sinulle parempi konsti hankkia rahaa. Tee niin kuin Ehrnrooth, laita toiset kerjuulle."
Olen vain sitä mieltä, että kaikki pientyönantajilta kerätyt maksut ovt vailla oikeusvoimaaa, kun ne on tehty ja peritty hämäten ja harhauttaen pientyönantajia.
Ne eivät vanhene. Ryhtykää hommiin ja käärikää hihanne.

Sanoin Liisa että provosoit, miinhän me teemme, miin minäkin.
Pirkko Ahlskog