Suomeen perustuslakituomioistuin

Luigi
Vieras

/ #9 Viekö Brax EIT:tä turmioon ?

10.03.2011 17:42

Tällä viikolla sai hesarista lukea, että EIT-tuomioautomaatti tulee loppumaan suomalaisjaoksessa tehtyjen "muutosten" jälkeen ! Rupesi hirvittämään; että onko Brax sittenkin saanut aikaan kansainvälisen rikostuomioistuimen tapaisen "organisaatiomuutoksen" ( tuolla muutoksella Kansainvälinen Rikostuomioistuin tuli toimivallattomaksi käsittelemään yksittäistapauksia; ja niimpä Suomi yksin maksoi Ruanda-"oikeusdenkäynnin" kustannukset).

1,5 vuotta sitten Euroopan oikeusministerit palaveroivat Sveitsissa aiheenaan EIT:n organisaatiomuutos ! Jos muutos tapahtuu tai on tapahtunut on suunta selvä ... suomalaisjaosta ei välttämättä enää voida ohittaa edes VKSV:a sivuavissa tapauksissa ( tällaista "seulontaa" on tapahtunut jaoksessa jo aiemminkin, mutta edes kirjattuna ja pikana lähetetty jääviystutkintapyyntö ilmeisesti ei tavoittanut päällikkötuomaria ?

Koska tosiasiallisesti Suomessa ja Euroopassa ei kenelläkään ( ei myöskään EOA päätöksen 876/2/05 mukaan ) ole toimivaltaa käsitellä lainsäädännöllisiä kansanryhmiin kohdistettuja ihmisoikeusloukkauksia Suomessa ja EIT seuloo sellaiset; kuten 97 % kaikista tapauksista pois käsittelystä on ensiarvoisen tärkeää saada Suomeen TOIMIVA perustuslakituomioistuin, koska meillä on presidentti ja oikeusministeri joille kunnia-asia on syrjiä tiettyjä kansanosia ( esimerkiksi lakimuutoksella 84/2009 he poistivat haasteoikeuden "yhdenvertaisuuslain" nojalla perhepoliittisissa asioissa, vaikka eduskunta enemmistöllä 2008 hyväksyi KAIKENKATTAVAN Yhdenvertaisuuslain) !

Näiden historiallisten syiden johdosta perustuslakituomioistuin olisi ainoa instanssi Euroopassa, joka tosiasiallisesti voisi käsitellä lainsäädännöllistä syrjintää ja perustuslain loukkauksia Suomen osalta !

Esimerkiksi Liettuassa tai Latviassa Suomen tapaisen eläkkeiden takautuvan leikkauslain perustuslakituomioistuin palautti takaisin lain"tekijille" ! Huomauttaisin, että maan perustuslaki on perustuslakituomioistuinta lukuunottamatta lähes kopio Suomen vastaavasta ! Suomi on siis vakavasti perässä ihmisoikeuksien suhteen verrattuna entisiin itäplokilaisiin; nykyisiin itsenäisiin valtioihin ! Tunnustammeko me, että olemme pahasti jäljessä meitä puolen vuosisataa meidän jälkeemme Neuvostoliitosta irtautuneista valtioista, kun puhutaan ihmisoikeuksista ?

Onko ihmisille suomessa todella väännettävä asiat näin rautalangasta ?

Tosin perustuslakituomioistuin ei auta mitään, jos valintamenettely kopioidaan Hirvelän valintaprosessista !

Monella tasolla olemme avoimuudessa Pohjois-Korean ja Kuuban tapaisia viimeisiä linnakkeita ... hui kauheaa suuresta salista kantautui liikaa tietoa kansalaisille kansalaisten rahojen käytöstä ! Joku siis petti vuosisataisen salauskulttuurin ?