Bensaveron pudottaminen

turkhauta

/ #7 Polttoaineen hinta alas

13.12.2007 20:08

Täältä maalta on mahdotonta käydä töissä 70 km päässä. Eikä minulla ole myöskään sitä isoa pensa-autoa saastuttamassa, Voin kyllä ottaa sähköauton tai muun halvan kulkuneuvon. Helppo näiden miljoonan perineiden on puhua vaihtehto autoista. Ei meillä työssä käyvillä ole varaa ostaa uusia piniruokaisia autoja.

Mitenköhän nuo keikka työt onistuu ilman autoa? Vois nuo linja-auto kuskit katsella pitkään, kun kannan 200 kg työkaluja pussipysäkille ja matkustan 50 km päähän korjaus reissulle. Saakos noista kengistä verovähenneystä kun kannan työkalut bussipysäkiltä työkohteeseen? Mitenköhän pitkään mahtais reissu kestää, kun linja-autolla kulkis. Matkat + tavaroiden kantaminen = matka aika noin 6 tuntia. Siihen 2 tunnin työ => päivä täys. Asiakas maksaa varmaankin. Omalla autolla matkat 1,5 h + 2 tunnin työ => 3,5 tuntia.... Siitä kannattaa rankaista asentajaa.

Toisaalta myös valtio toivoo, että maasetukin olis elävä. Vauhti on kuitenkin kiihtyvä maaseudun autioitumisen suhteen. Meidän seudultakin on ihmisiä muuttanut kaupunkiin, kun kulkeminen on niin kallista. Valtion toiveiden mukaan.