Vastustamme Valviran aikeita puuttua kilpirauhasongelmien hoitoon

Sain avun Liothyroninista

/ #122 Kantelun kohteena olevat potilaat voivat hyvin - miksi kantelua ylipäänsä käsitellään?

02.06.2013 19:14

En vieläkään ymmärrä, miksi Valvira on ottanut tämän kantelun käsittelyyn. Valviran tehtävä on valvoa potilasturvallisuutta. No, tässä potilaat voivat hyvin. Potilaista monet ovat parantuneet. Jotkut ovat päässeet takaisin työelämään. Mikä siis on pointtina koko kantelun käsittelylle?

Valviran ei ole pakko käsitellä kaikkea, mitä postiluukusta tulee. Valvira voi jättää käsittelemättä (kuten tässä, kun laillisilla lääkkeillä hoidetaan potilaita, jotka hoidon ansiosta voivat hyvin). Tai Valvira voi siirtää asian käsittelyn aluehallintovirastoon. Tai muualle sopivaksi katsomaansa paikkaan.

Valvira valittaa resurssipulaa; siksi ei kuulemma valelääkäriäkään saatu aikaisemmin kiinni. En enää koskaan usko Valviran resurssipulaan. Valviralla on aikaa käsitellä kateellisen lääkärin kantelua, jossa potilaat voivat hyvin. Kateellinen lääkäri on tehnyt kantelun toisesta lääkäristä. Tällä toisella kun on enemmän potilaita ja tyytyväiset potilaat. Valviran resurssipula on tuulesta temmattu juttu, jos/kun tällaisen käsittelyyn on aikaa.