Vastustamme Valviran aikeita puuttua kilpirauhasongelmien hoitoon

Vieras

/ #141 Re:

10.06.2013 06:47

#1: -

Sairastuin liikatoimintaan ollessani 15v ja koko kilpirauhanen poistettiin, jonka jälkeen aloin syömään thyroxiinia. Lääkettä noin viisi vuotta syötyäni aloin kärsimään väsymyksestä, passiivisuudesta, aloitekyvyttömyydestä ja ajoittaisesta masennuksesta. Oireeni pahenivat viimeisen kahden vuoden aikana 2010-2012 jolloin sairastuin vakavaksi luokiteltavaan masennukseen, olin jatkuvasti väsynyt (en jaksanut välillä edes seistä) ja viimein jouduin jäämään pitkille sairaslomille työkyvyttömyyden vuoksi. Harkitsin päivittäin itsemurhaa, koska en kestänyt oloani. Löysin onneksi kuitenkin tietoa kilpirauhasen rt3-ongelmasta ja lääkärin, joka minua todella halusi auttaa. Aloitettuani Liothyronin-hoidon vointini alkoi tasaisesti paranemaan. Minun ei tarvinnut enää nukkua pitkien öiden lisäksi kahta kolmea päikkäria ja maata kotona kykenemättä elämään elämääni. Vireys nousi, ajatus alkoi paremmin luistamaan, aloin taas liikkua, nauraa ja osallistua sosiaaliseen elämään. Olen jaksanut töissä, jonka ohella opiskellut. Tänä kevään jaksoin tahkota monet pääsykokeetkin läpi. Ennen ei olisi tullut kuuloonkaan. Olen siis todellakin saanut avun Liothyronista. Ehdin syödä Thyroxinia reilut 10 vuotta, mutta Liothyroninia olen syönyt vasta reilut 4 kuukautta. Miettikääpä sitä ihmiset! Eikös kymmenessä vuodessa jo huomaa toimiiko lääke vai ei??? Vai pitäisikö odottaa lisää?? Minä olen ainakin valmis taistelemaan tämän asian ja meidän kaikkien oikeuksien puolesta. Sinäkin jolla ei ole vielä todettua kilpirauhassairautta etkä siksi koe asiaa omaksesi, saattaa joku päivä olla tämä ongelma ja silloin toivoisit, että Suomessa olisi valveutuneita lääkäreitä. Auttakaa siis kaikki, koska silloin autatte myös itseänne ja läheisiänne!