Vastustamme Valviran aikeita puuttua kilpirauhasongelmien hoitoon

Sain avun Liotyroninista

/ #150 #145 Mikään lääke ei ole riskitön

10.06.2013 20:06

Et osaa aihettasi. Olet niin tietämätön, että minun täytyy vähän huutaa.

1. Eläinperäiset kilpirauhasLÄÄKKEET ovat LÄÄKKEITÄ. Virallisia, Fimean ja muiden länsimaisten lääkevalvontaviranomaisten hyväksymiä LÄÄKKEITÄ. LÄÄKKEELLÄ ei saa vaikuttavan aineen pitoisuus vaihdella enempää kuin 5 %. Ei millään LÄÄKKELLÄ. Ei myöskään eläinperäisillä kilpirauhasLÄÄKKEILLÄ. Tästä kertoo Lääkelaki ja asetus sekä viranomaismääräykset, myös kansainväliset. Eli eläinperäisillä kilpirauhasLÄÄKKEILLÄ ei vaikuttavan aineen pitoisuus vaihtele sen enempää kuin millään muullakaan LÄÄKKEELLÄ. Eläinperäisiin kilpirauhasLÄÄKKEISIIN pätevät ihan kaikki samat säännökset kuin kaikkiin muihinkin LÄÄKKEISIIN. Muuten otettaisiin lupa pois. Ei ole otettu. Ovat hyvin, hyvin vanhoja LÄÄKKEITÄ. 1800 -luvun lopulta asti markkinoilla olleita.

2. USA:n lääkevalvontaviranomainen FDA on luokitellut sekä Liothyroninin että eläinperäiset kilpirauhaslääkkeet kaikkein korkeimpaan turvallisuusluokkaan A (ja Thyroxinin myös, heillä kauppanimellä Synthroid). Eläinperäisillä kilpirauhaslääkkeillä ei USA:n FDA:n mukaan ole ollut vakavia haittavaikutuksia ollenkaan koko yli sadan vuoden käytön aikana. Tässä on tietysti kyse hoitotasolla olevasta annostuksesta. Mikään lääke ei ole turvallinen jos joku ottaa sitä hoitoannostusten vastaisesti. Laitapas hakuun FDA ja ala hakea. Tiedot kyllä löytyvät, vaikka FDA lataakin aika hitaasti. Minä olen ne kaikki ladannut ja etsinyt ja tulostanut ja ne ovat näytillä. Tee sinä sama niin tiedät vähän paremmin. Päänsärkyjä ja tykytyksiä löytyy ilmoitettuina haittoina, mutta ei yhtään ainoaa vakavaa haittaa! "Arvaamattomia haittavaikutuksia" ei ole raportoitu yhtään. Eli kerropa nyt tänne ihan avoimesti, linkkien ja lähteiden kanssa, mistä olet keksinyt nuo "arvaamattomat haittavaikutukset". Ihan vapaasti! Tiede on vapaata! Tieto kehiin kun kerran tuollaista väität!

"Vaikea immuunireaktio" on jo sellaista roskaa että en oikein tiedä, miten siihen kommentoisi. Niin, siis FDA:lla ei ole tietoa tällaisista. Missä ne sitten raportoitaisiin jos ei USA:n lääkevalvontaviranomaisten tiedostoissa? No, jos olet löytänyt jonkun muun paikan, niin sama juttu: linkit kehiin!

Valitettavasti tällaiset täysin osamattomat kirjoittavat tänne. Yhtäkään ainoaa alkuperäislähdettä ei ollut käytetty, eikä tietoja varmistettu.
Oppiman mars! Kilpirauhaspotilaat ovat korviaan myöten kyllästyneitä lääkärehin, joiden osaaminen on tätä kantelijiden ja joidenkin puskista huutelijiden tasoa. Osaamista on parannettava!