Vastustamme Valviran aikeita puuttua kilpirauhasongelmien hoitoon

Sain avun Liothyroninista

/ #159 Lääkäreiden osaaminen LUOKATTOMAN HUONOA!

12.06.2013 05:48

Kilpirauhaspotilaiden osakseen saama vähättely, diagnoosin viivästyminen, laboratoriokokeiden pihtaaminen, näiden kokeiden väärin tulkitseminen ja alilääkitys ovat jokapäiväistä tai jokatuntista juttua kaikille kilpirauhaspotilaille. Kun Thyroxin ei enää riitä niin sitten vasta pyöritys alkaa. Mistä löytää lääkäri joka osaisi hoitaa jollakin muulla laillisella vajaatoiminnan hoitoon tarkoitetulla lääkkeellä? Lääkärin nimen etsintää, kuukausien jonoja, matkustamista kauas jotta saisi tavata tällaisen lääkärin... You name it mitä vaivaa ja ongelmia seuraa.

Miksi tämä on tällaista?? On ollut jo vuosikymmeniä. Endorinologian opetuksen lääkiksessä täytyy olla LUOKATTOMAN HUONOA. Lääkärit eivät säännönmukaisesti osaa erottaa toisistaan edes kahta yleisintä, eli subakuuttia ja autoimmuunipohjaista kilpirauhasen vajaatoimintaa. Minullekin yritti työterveyslääkäri työntää vuoden (sic!) kortisonikuurin ja puhui "viruksista", kun TSH oli yli kaikkien kuviteltavien rajojen ja vasta-aineet huimat. Thyroxinia hän ei olisi ymmärtänyt määrätä. Kiitos netin tiesin itse oikean diagnoosin ja lääkityksen, ja hakeuduin aivan heti osaavalle lääkärille. Kuka ottaa vastuun, kun lääkärit eivät osaa yhtään mitään kilpirauhasista, ja vallanhimoinen Endokrinologiyhdistys vain edistää aiheen tiimoilta jäsentensä uraa USA:n lahkolaisen seuran lehdissä?

Saksalaiset julkaisivat talvella erittäin perusteellisen tutkimuksen vajaatoimintaisten laboratorioarvoista. Tutkimuksen mukaan 10 % lääkityistä ei saa tarpeeksi vastetta pelkällä Thyroxinilla. Ja tämä oli pelkästään tiukan laboratorioarvojen tarkistuksen jälkeen! T3 ei pysy riittävänä, vaikka Thyroxinia oli muka "tarpeeksi". 10 % vajaatoimintapotilaista tarkoittaa Suomessa noin 27000 (nollat on oikein) potilasta! Ja nyt nämä kantelevat toopet, jotka eivät osaa alkeitakaan kilpirauhashormonien biokemiasta eivätkä osaa itse mitään muista laillisista kilpirauhaslääkkeistä: nyt nämä toopet yhdessä vallanhimoisen Endokrinologiyhdistyksen kanssa ovat lopettamassa hoidot tuhansilta potilailta! Ja estämässä kymmenientuhansien tarvitsevien diagnosoimista ja hoitoa.

Tämä on liian raivostuttavaa! On sietämätöntä, kun oma työkyky säilyi näiden lääkkeiden ansiosta, ja nyt kateelliset kantelijat yhdessä ymmärtämättömän Valviran kanssa ovat torppaamassa tätä! Pitää nyt lähteä töihin, jonne siis pääsen Liothyroninin ansiosta! Pian minusta tulee työkyvytön, alkaa sairaslomakierre ja eläkkeen haku, jos lääkettä ei enää saa. Tätäkö halutaan?!