Vastustamme Valviran aikeita puuttua kilpirauhasongelmien hoitoon

Todellakin turhautunut ja vihastunut julkiseen vallankäyttöön väärin

/ #189 Elämänlaatua kuulutan

16.06.2013 11:47

Nämä lääkkeethän eivät sisällä muuta kuin juuri sitä hormonia, jonka lisäämiseksi ihmisen elimistössä se on tarkoitettu. Siten en ymmärrä tätä vouhotusta. Itse en saanut riittävää apua Thyroxinista, koska T3-hormoni on kaikkein aktiivisin hormoni ja sen pitoisuus elimistössäni viitearvojen alarajoilla. Jos T4 ei muutu elimistössä riittävästi T3:ksi, niin edelleen paleltaa, ummettaa, hiukset lähtee, äly ei pelaa, väsymystä ja masennusta on, jne. Saan itse jatkuvasti taistella lääkitykseni puolesta (syön T4 ja T3:a yhdistelmänä) ja ihan käsittämättömästä syystä. Lääkärikin myöntää ja huomaa, että minulla ei ole enää vanhoja oireita, mutta kun lääkäri näkee vaan sen, että T3-V arvo on hieman yli viitearvon, niin annosta yritetään heti vähentää tai lääke kokonaan lopettaa. Tämä on oikeasti raskasta, jos ja kun loppuelämäni saan taistella tämän asian kanssa! Tai sitten tosiaan käy niin, että lääke lopetetaan ja ostan netistä ulkomailta jotain epäpuhdasta tai sitten olen ilman lääkitystä, jolloin elämänlaatuni romahtaa ja en pysty enää hoitamaan työtäni. On aivan käsittämätöntä, että ihmisiä ei haluta hoitaa. Vaikka olisi pari tapausta joutunut sairaalaan virheellisestä hormoniannoksesta (t3) väärällä diagnoosilla, niin se ei tarkoita sitä, että itse lääke (hormoni) olisi pahaksi kaikille muille esim. 5000 ihmiselle. Lääkärit eivät osaa edes tutkia kilpirauhasen vajaatoimintaa enempää, tulkita arvoja tai heitä saa opettaa siinä, että mistä viitearvot tulevat (täysin erilaiset eri puolella Suomea). Itselläni vasta-aineita (TPO) on riittävästi ja se on selvä osoitin siitä, että vajaatoimintani on autoimmuuniperäinen. Sitäkin olen saanut kysellä lääkäreiltä, että mitä mieltä he ovat ja ovat myöntäneet taudin olemassaolon, vaikka eivät saa mitään selvää arvoista ja yrittävät lääkitystä laskea ns. "suositellulle tasolle". Sama se niiden mielestä on, vaikka tukan lähtö jatkuisi. Siihen varmaan sitten määrättäisiin masennuslääke. Ja ovatko ne sitten olleet 100 %:sti hyviä, kun kukaan ei ole joutunut laitoshoitoon? Mitä?