Tornion ensihoito- ja sairaankuljetusten laatu on säilytettävä

Ammattilainen minäkin
Vieras

/ #954 Re: Re: Re: Re: #943

12.04.2011 09:54

#953: Matti Suopajärvi - Re: Re: Re: #943

"Ei yksikään vakituinen. Tilanne on tuolta osin erittäin monessa paikassa tasan sama tai lähes."

Eikös jossain yhteydessä ole mainittu että nämä MG nykyiset 4 täyttävät hoitotason määritelmän siirtymäajan jälkeenkin jo ennen asetuksen voimaan astumista? SPR 10 hoitotasoista olisi muuttunut siis 0ksi parin vuoden kuluessa? Totta on myös se että monessa paikassa tilanne on sama tai lähes. Torniossa ymmärtääkseni ei.

Pidän hyvänä että hoitotasolle on tiukat pohjakoulutusvaatimukset jatkossa. Minun nähdäkseni hoitotasolla työskenteleminen vaatii erittäin laajaa teoriapohjaa kaikesta mahdollisesta maan ja taivaan väliltä. Lisäksi se kaikki teoria pitää pystyä soveltamaan käytäntöön sekunnin murto-osassa vielä ehtien punnita potilaan kannalta parhaiten soveltuvaa hoitolinjaa. Temput oppii apinakin, apina ei opi punnitsemaan hyötyjä ja haittoja. Tämä vielä n. kuukauden voimassa oleva ns. hoitotason määritelmä on ihan höpöhöpö-leikkiä ihmisten terveydellä ja hengellä. Uusi asetuskaan ei sitä kaikilta osin paranna (missä ovat käytännön testauksen velvoitteet?) mutta oikeaan suuntaan ollaan menossa.

Olen täysin samaa mieltä niin sinun kuin Juhan ja monen muunkin alalle työskentelevän kanssa useista epäkohdista alkaen varallaolosta ja palkkauksen jälkijättöisyydestä.

Olette oikealla asialla. Mielestäni tapa jolla sen olette tehneet on tekopyhä, epäkollegiaalinen, muita halveksuva ja sitä kautta väärä.