Kotihoidon tuen jakaminen perheiden päätettäväksi


Vieras

/ #60 Kiukuttaa....

30.08.2013 21:58

Nyt mielestäni leikitään liikaa lasten tulevaisuuksien kanssa.. Minulla on itsellä kaksi pientä lasta jotka molemmat ovat pahasti allergikkoja ja infektioherkkiä, kokemuksia isomman kanssa löytyy päiväkodista ja sen jälkeen iltapäivä kerhosta eikä kumpaakaan voi kehua!!! Päiväkoti oli allergia- ja astmaliiton alainen, siitäkin huolimatta lapseni lääkintää ei suoritettu kuten lääkäri oli määrännyt ja lapselleni tarjottiin sellaista syötävää jolle on pahasti allerginen... no kerhossa sitten vastaan tuli kiusaaminen yms. asia jonka halusin omalta osalta tuoda julki on se että todellakin hoidan mieluiten lapset kotona niin pitkään kuin vaan mahdollista koska luottoa ei todellakaan pahemmin ole kertynyt. Meillä mies on isompi tienaaja eikä tulisi kuuloonkaan että hän jäisi lasten kanssa kotiin, hän toi jo heti alkuun selväksi sen että haluaa olla se joka käy töissä.

Ja sitä paitsi ei missään ole kielletty etteikö isä saisi jäädä kotihoidontuelle, kyllä se on vanhempien oikeus päättää kumpi kotiin jää hoitamaan... Kohta varmaan meidän vanhempien puolesta päätetään kaikki lapsiimme kohdistuvat asiat. Mielestäni tämä on todella väärin.

Ajatteleeko kukaan sitä miten tämä vaikuttaa lapsiin tai mahdollisesti siihen että vanhempia saattaa erota enemmän tämän myötä. Ei se lasten hoitaminen aina niin helppoa ole kun luullaan, minun mieheni on suoraan myöntänyt ettei pärjäisi edes kahta viikkoa lasten kanssa kotona kun hermot olisivat kovilla ja siihen kun vielä lisätään kaikki muut mitä kotona pitää lastenhoidon lisäksi tehdä. Miehelläni on tuntipalkka reilut 13 € ja töitä ainakin vielä tällä hetkellä riittää enemmän kun ehtii tehdä, niin ei siinä kyllä kotiin jääminen ole ensimmäisenä mielessä.

Minun puolestani hallitus saisi tunkea ehdotuksensa sinne missä aurinko ei paista... Pienentäisivät omia palkkojaan ensin ja lopettaa sen rahojen jakelemisen ulkomaille... Jättäkää lapset rauhaan!!! Ja sehän on tutkittu juttu että ensimmäiset vuodet ovat lapselle kalleinta aikaa ja minä ainakin haluan viettää kaikki mahdolliset ajat yhdessä lapsieni kanssa, koskaan kun ei tiedä mitä huominen tuo tullessaan....