VETOOMUS Mankin seisakkeen puolesta

lasilaaksolainen

/ #57 pari näkemystä

26.09.2013 13:39

Laskelmissa on selvästi lähdetty siitä, että nyt Mankin junaseisaketta käyttävät kulkisivat jatkossa junalla Kauklahdesta. Luulenpa, että kaikki kynnelle kykenevät vaihtaisivat autoon. Jos olet Kökkeliin kävelemisen/sinne kulkevan bussin varassa niin saat laskea matka-aikaan lisää aikaa melko paljon. Samoin auto liityntäparkkiin ja vaihto junaan. Eli voisi ottaa huomioon suoraan myös sen vaikutuksen, kuinka moni lopettaisi junalla kulkemisen kokonaan eikä automaattisesti olettaa, että junalla jatkettaisiin vaikka matka-aika pitenisi ja monimutkaistuisi.

Toinen kommentti, Lasilaaksossa ja Mankin ympäristössä on rakennettu viime vuosina paljon paitsi kerrostaloja, myös omakotitaloja. Kouluikäisiä lapsia, jotka ovat hetken päästä teini-iässä on todella paljon. Mankin seisakkeelta varmasti käyttäisivät junaa, muutta Kauklahti on jo aika kaukana.

Vielä kolmas kommentti. Voisiko Mankin seisakkeen ympärillä olevaa pysäköintialuetta laajentaa ja tehdä liityntäpysäköintiä Mankissa houkuttelevammaksi? Kauklahdessa kestää aika kauan, kun kävelet viimeisiltä liityntäpaikoilta junalle. Mankissa ei tarvi kuin ylittää rata.