VETOOMUS Mankin seisakkeen puolesta

29.09.2013 06:39

Täysin päätöntä päätöksentekoa:
1) päätöksenteon perustana täysin väärät junankäyttäjien määrä
2) 2014 ja 2015 YIT rakentaa kaksi isoa kerrostaloa, joista varovaisesti arvioiden junankäyttäjien määrä jos ei ihan kaksinkertaistu niin ei paljon puutu. Lisäksi OKT-rakentaminen lisääntyy alueella (tontteja jo ostettu ja osa rakennusvaiheessa)
3) länsi-Espoon ainoa urheilukentta - miten lapset ja koululaiset kulkevat liikuntatunneilla tuonne? Bussin ja junan kombinaatiolla ei varmasti enää ehdi.
4) mahdollinen bussiyhteys Kauklahden juna-asemalle ei varmasti toimi niin, että a) yhteys olisi sujuva vaan junaa joutuu odottamaan kohtuuttoman pitkään kun bussi ei ole synkronoitu juna-aikatauluihin ja b) lähtisikö bussi Lasilaaksosta vai vain koukkaisi sieltä, jolloin joutuisi seisomaan pysäkillä 10-15 minutttia ennen kun ei voi tietää miten nopeasti bussi sillä kertaa on ajanut reittinsä.
5) Mankinalueen asukkailta lähtee viimeinenkin järkevä julkinen yhteys.

Tämä kaikki johtaa yksityisautoilun välittömään kasvamiseen ja julkisten yhteyksien karttamiseen - onko tämä sitä ekologisuutta ja julkisen liikenteen parantamista mitä Espoo ja HSL haluavat kannustaa?

Nyt joku jolla olisi Länsiväylään tai Helsingin Sanomiin yhteyksiä, niin laittakaa tämä juttu eteenpäin. Ja kyseenalaistakaa päättäjien aliarvoinen päätöksenteko, kun edes junankäyttäjien määrää ei viitsitä ottaa selville saati sitten mitä lakkautus tarkoittaisi isossa kuvassa alueen asukkaille ja tuleville asukkaille.