Oikeus itsensä tai lapsensa hoitamiseen säilyttävä.

salonkikelpoisia hoitoja

/ #16 Re: Itsemääräämisoikeus

14.10.2013 19:36

#15: oma polku, paras polku - Itsemääräämisoikeus

Hyvä kommentti, olen samaa mieltä, että ihminen on paras asiantuntija, kun on kysymys hänestä itsestään. Silloin kun hän on itse saanut vaihtoehtoishoidoista itse apua, voi antaa myös vaihtoehtoista hoitoa lapselleen tai viedä hänet hoidettavaksi. Yleensä näillä pehmeillä hoitomuodoilla on tuskin lainkaan haittavaikutuksia, niinkuin koululääketieteen määräämillä lääkkeillä on. Ongelma molemmissa hoitomuodoissa on, että mielipiteet jakaantuu niin lääkäreillä kuin myös useissa hoitomuodoissa vaihtoehtoishoitajilla. Luulisi, että politiikassa kauan mukana olleilla henkilöillä olisi senverran näkemystä, ettei esitä noin jyrkkiä kantoja puolesta ja vastaan. Varsinkin kun ei ole nähtävästi saanut kokeilla vaihtoehtoisten pehmeämpien hoitojen vaikutuksia.  Tosiaan useinkin on niin, että koululääketieteen "uhrit" ovat saaneet avun joskus jopa viime tingassa vaihtoehtoishoidoista. Eivätka lääkärit saa tietoa milloinkaan niistä tapauksista, joissa ihmiset ovat pitäneet itsensä kunnossa vaihtoehtoishoidoilla, niin että eivät ole tarvinneet lääkärien lääkkeitä(eikä kärsineet lääkehoitojen haitoista). Siis: Vaihtoehtoiset hoidot yleensä vaikuttavat vaivan aiheuttajaan, syyhyn, eikä ole pelkästään poistamassa oireita. Kyllä koulutetulle lääkärikunnalle jää tärkeät tehtävät silti. Useat lääkärit jo nyt käyttävät molempia hoitomuotoja menestyksekkäästi. Kannattaa kuunnella heitä ja ottaa selvää, kuinka ne tukevat toisiaan!!!