Mopot 60km/h

VIERAS

/ #674

11.06.2011 23:05

stna naurettavaa et muualla mailmassa mopot saa kulkee sen mitä ne kulkee tehtaalta tuodessa, mut sit tuuaa tänne stna korpee nii lykätää jo prikkoi putkii ettei vaa kulkis yli 45km/h, todellisuudessa menee jo 60km/h kuristettuna täällä suomessa, muualla mailmassa ne meneekin jo sen 80km/h

Nyky ajan mopojen jarrut on samaa luokkaa kevari jarrujen kanssa.
Oma mopo (aprilia rs 50 2006vm) on ihan sama pyörä (derbi gpr 125) kanssa, mutta moottori ja katteet on eri, muuten iha sama pyörä, ja kummasti noi gpr:ät pysähtyy 100km/h vauheista yms..

Kerta kun autoilijat ovat niin "kokeneita" ajajia, nii miks vitus ne lähtee mopoaki ohittamaan niin etteivät kierrä mopoo, iteltäni pari kertaa meinannu peili lähtee auto matkaa, jonka jälkee oon ajanu keskel omaa kaistaa ja kappas ku autot kiertää jo toiselta kaistalta, Paremmi kyl noi autoilijat huomioi mut tol liikenteessä mitä oon huomannu, ku toi jo näyttää iha kevarilta.

Ja sitten toinen, kumpikoha ois turvallisempaa, se että mopoilija ajais noin 80km/h tuolla tiellä, kuin se että 15 vuotiaalle annetaan noin 10 000kg painoinen traktori jolla mennää se 45km/h (jotkut enempi ku ruuvattu) ja sit niillä pyöritellää kylällä ku päättömät kanat... Aatelkaa sitä et kummalla tulee pahempaa jälkee..

Nykyäänki kun tuo mopokortin saanti homma muuttu tuollalailla, nii voitas saman tie nostaa vaikka 80km/h, mutta sit näitä rumpujarrullisia mopoja ei sais olla.

Huh, aika stoori.