jaahallihanke

Vieras

/ #69 Lisääntyy,lisääntyy

18.06.2011 00:00

Kaupunki on jo muuttanut 42 bussireitin kulkemaan tulevan hallin ohi joten julkiset kulkuneuvot tulevat ihan viereen. Taitoluistelijoille aivan oivallinen juttu. Jääkiekkoilijat onkin sitten asia erikseen ja myös pienten taitoluistelijoiden iltakulkeminen. Maailma on muuttunut ja maisemat sen mukana. Me olemme ja asumme kasvavalla kaupunkialueella. Ei aikaakaan kun keskusta-alue laajenee tänne meidän "lintukotoon". Historia on toki arvokasta, mutta Kaupungin toimesta on Maununnevan alueella on jo silloin kun rintamamiestontit on annettu, tehty tietoinen päätös olla suojelematta kaikkea alueella olevaa 1. maailmansodan puolustuspaikkoja. Tiedän naapurustossani monia tontteja, joissa juoksuhaudat yms. on jo aikoja sitten peittetty ja talot rakennettu päälle. Alueella on erittäin runsaasti erilaisia rakennelmia 1. maailmansodan ajoilta, joita kukaan ei pidä kunnossa eikä juurikaan edes tiedä niiden olemassaolosta. Itse olen asunut alueella yli 20 vuotta ja nyt kuulin mokomasta kivitiestä ensimmäisen kerran. Meidänkin pihalla on laitettu kiviä vieri viereen ja jos sanon että ne on kiinalainen sotavanki laittanut niin kuka sen sanoo että olen väärässä tai oikeassa ja kuka sen oikeaksi todistaa milloin ne kivet on siihen laitettu.