Bensaveron pudottaminen

Jurmaa

/ #24

22.05.2008 13:02

"Ja entä jos kaikki maalaiset eivät olisikaan koskaan ostaneet sitä kallista ja hienoa bensasyöppö autoa, vaan olisivat käyttäneet busseja. Niitä kun ennen vanhaan kulki maaseudullakin todella paljon. Yksityisautoilu on vähentänyt maaseudulla bussien käyttöä, jolloin linjoja on ollut pakko lopettaa! Totta kai bussit kulkisivat, jos ne olisivat lähes aina täynnä."

1. Bussikyyditykset maaseudulla loppuivat siihen, kun 90% maaseudun väestöistä lähti omilla autoilla jonottamaan kehä III:n eteläpuolelle.

2. Meilläpäin bussi kulkee kolme kertaa päivässä viitenä päivänä viikossa kouluaikana: 6.40, 14.45 ja 16.30. Matkaa on 32 km ja liikennöinti on seisauksissa hiihto-, joulu- ja kesälomilla.

3. Edestakainen matka maksaa 10.00 euroa(2006 hinta oli 8.60). Useampia matkoja sisältäviä kortteja ei tarjota muille kuin koululaisille. Huonollakin matematiikalla voi laskea, että "pensasyöppö" -94 Corolla vie työmatkallani
((2*32km)/100km)*7 l = 4.48 l, joka maksaa 1.50€/l * 4.48 l = 6.72€.