Adressi polttoaineveron alentamiseksi

Kalle Saarinen
Nurmijärvi

/ #6 Oletteko miettinyt kauppaan asti?

18.06.2008 00:49

Otettakoon esimerkiksi raskaalle kalustolle tämä tilanne. Auto on uusi R480 (kulutus seuraavilla tiedoilla noin 36l /100km)scania 3 konelavalla johon lastataan kyytiin 25Tonnia tavaraa (täysperä). Kuski ottaa ja lähtee ajamaan helsinginstä ivaloon ~1100 Km. matka sujuu mukavasti ja perillä ollaan jo seuraavan päivän iltana. lähdetään takaisin taas toiset 1100 km, tulee matkaa 2200 km. auto tienaa noin 1.3e per km eli 1760€(vain siitä maksetaan mitä ajetaan ei siis takasin tulomatkasta). polttoaine maksaa noin 1,43€ per litra tulee kustannuksia 1101,1€ tähän päälle kuljettajan palkka noin 270e yht.1371,1e Maksetaan laskuja jotka auto on tuottanut (tälläisen auton hankinta hinta on noin 150t €) niin laskekaapa siitä jos kuljetus yrittäjälle jää käteen 388,9e ja auto on kaksi päivää poissa. Sitten joku viisas sanoo että laitetaan ne kuljetus hintoihin niiin kuinka moni on valmis maksamaan maito litrasta 1,60e per litra? ketä sitten syytetään? kiskuri kuljetus yrittäjiä, tosiasiahan on että kaikki mitä te pullapojat laitatte suuhun on joku sinne teidän isoon kauppakeskukseen ajanut. Ei maitoakaan lypsetä lehmistä kaupassa.

ajtelkaa.