Adressi Suomen pelimonopolin toimintaa vastaan

/ #105 Re: Re: Re:

07.07.2011 03:49

#92: - Re: Re:

Varmaan aika luontevaa kuitenkin poimia maailman kaksi suosituinta pokerisaittia kun puhutaan alan toimintatavoista. En todellakaan sano etta kaikki ovat korruptuneita, mutta kait noiden esimerkkien jalkeen on kohtuullista tuoda tama puoli kv. pelitoiminnasta esille.

EY -tuomioistuin kaytannosta loytyy jo caseja joiden perusteluista on helppo poimia argumentteja jotka oikeuttavat tiettyihin toimenpiteiseen sen suhteen, etta kanavointiperiaate laillisille toimijoille olisi houkutteelva vaihtoehto (Placanica).

Mitakohan marketeista RAY nykyaan keraa? Lienee jotain 20 % kokonaistuotoista - ehka 25 %. En ihan lahtisi sen perusteella maalaamaan kuvaa kokonaistoiminnasta. Edelleen vaitan, etta eniten pelaavat ovat ihan muuta porukkaa. Oletan etta miehet alle 35 -v generoivat suurimman osuuden tuotoista jos tarkastellaan vaestoryhmittain ja sukupuolittain, sitten vahan vanhemmat miehet jne. Ikajamuutoksen vaikutuksista en osaa sanoa mitaan, toivottavasti tepsii mahdollisimman tehokkaasti ja pelien aloitusika nousee.

Tuossa verotusasiassa otat aika mielenkiintoisen kannan. Esimerkkisi toki toimii irrallisena ihan hyvin, eli voitollisen pelaajan kulutuksesta totta kait kertyy esim. kulutuksen ja sita kautta valillisten verojen yms. toiminnan myota tulovirtaa Suomeen. Ja toki muutamat ei ETA-alueella voittoja keranneet maksavat ihan tuloveroa. Mutta kun verotusta katsotaan, niin tietty silloin ratkaisevaa on massa. Toimiakseen isommassa kuvassa sinun esimerkkisi vaatisi sita etta Suomi ja suomalaiset olisivat voittavaa kansaa kv. rahapelien (myos pokerin) osalta. Lienee aika harhainen kasitys.

Nykyinen tj taitaa olla laaketieteen ja kirurgian tohtori (taitaa olla myos pitkaaikaisin naispuolinen ministeri Suomessa), varatj VTT jne. Se nyt on tietty eri asia mita ihmetta koulutukset hirveasti edes kertoisivat kun alana on rahapelit.

Aika mielenkiintoisesti jatit laskelmista pois esim. sijoituspaikkamaksut, eli korvaukset jotka maksetaan suomalaisille yrittajille jotka pitavat automaatteja tiloissaan. Varmaan hyvaksyt ja ymmarrat etta yrittajille kuuluu korvaus. Summa on lahes 100 M€ / vuosi ja saajina ovat pienista kioskinyrittajista aina S-ketjuun, K-ketjuun, Rautakirjaan yms. yms. Tama jengi mahdollistaa suurelta osin sen, etta tuotto ylipaansa oli tuo 675 M€.

Siina muutamia kommentteja. Turha tata loputtomiin jatkaa - kunhan halusin monipuolistaa tata keskustelua. Mukavaa kesaa!!