PELASTAKAA KOIRAMME!!

Vieras

/ #79 Re: Re: Mitä koirallenne lopulta kävi?

19.03.2014 17:04

#69: - Re: Mitä koirallenne lopulta kävi?

Olen itse ottanut huostaanotetun koiran, eikä sen olemassaoloa yritetty mitenkään peitellä. Kuka tahansa pystyi sen bongaamaan nettisivuilta ja käydä katsomassa sitä suojassa. Tämä keissi haiskahtaa monellakin tavalla, kuten useimmat ovat asiasta kommentoineetkin.

1. Aloittaja on kieltäytynyt kertomasta virallista syytä huostaanotolle
  2. Eläinlääkäri ym. ovat aloittaneet randomperheen kiusaamisen
  3. Koiraa piilotellaan - kukaan ei tiedä siitä mitään. Silti aloittaja tietää, että siihen käytetään rauhoittavia lääkkeitä.
  4. Kyseessä täysin terve koira, jota hoidettiin paremmin kuin keskivertoa koiraa hoidetaan
  5. Noin hyvää huolenpitoa saavan koiran omistaja on varmasti yhteisössään tunnettu toimija. Miten yhteisö on reagoinut? Vai ovatko yhteisön jäsenet samassa juonessa eläinlääkärin kanssa?
  6. Tiedän, että koirien kynsiä käyvät jotkut ihmiset eläinlääkärillä leikkauttamassa, joten miksei turkkiakin. Siinä ei sinänsä mitään ihmeellistä. Voi kertoa kuitenkin jostain, mikäli omistaja ei pysty/halua tehdä perushoitotoimenpiteitä (kuitenkin turkkia harjataan kahdella harjalla useasti viikossa).
  7. Toisin kuin aloittaja, itse esiintyisin asiaani ja oikeudenmukaisuuteen uskoen, omalla nimelläni. Ottaisin yhteyden lakimieheen, etsisin kuitit kaikista näistä tuhansien eurojen lääkärikuluista, kutsuisin todistajiksi naapurit ja koirayhdistyksen väen ym.

Kuten koiranomistajat tietävät, rokotukset annetaan joka kolmas vuosi n. 40-60€. Useiden tuhansien eurojen rokotuksista kertyneet lääkärikulut tarkoittavat, että koira on jo 200 vuotias. Koirahan ei ole aloittajan kertoman mukaan sairas, vaan lasku on kertynyt ihan rutiinikäynneistä. Mainitut korvatipatkaan eivät yksittäistapauksena nosta kuluja tuhansiin euroihin.

Voi hyvinkin olla totta, että aloittajalta on koira käyty huostaanottamassa. Sekin voi olla mahdollista, että hän aidosti kokee tehneensä koiran hyvinvoinnin eteen kaiken mahdollisen. Subjektiivinen kokemus ei kuitenkaan aina ole se, mitä se todellisuudessa on. Moni lukijoista tietää

Sori vaan, mutta tässä addresissa uskottavinta oli ainoastaan se, että koira on mahdollisesti viety omistajaltaan pois.