Adressi Suomen susikannan elvyttämiseksi sekä säilyttämiseksi.

Jenni T
Oku

/ #185

25.08.2008 15:08

"Jennille: Sä et kyllä tainnut vastata tuohon yhteen kysymykseen: Mikä on tätä elämää? Ja mites se menikään äijä tappaa pari kymmentä sikaa ja yksi susi syö saksanpaimenkoiran kun tuli nälkä eikä mettässä ollu ruokaa kun ihmiset on metsästäny kaikki."

Sairautta se on jos kymmenen sikaa niin vaan tapetaan. En minä nyt tässä sitä väitäkkään että se ihan tervejärkisen puuhaa olisi. Meinasin lähinnä elämää täällä suomenkamaralla että ei nuo tuomiot oo sellasia niinkuin amerikassa.. vähän OT.

Ja se että metsässä ei sudelle ole ruokaa on täyttä paskaa. mm. Jänis kannat ovat tällähetkellä VALTAVAT ja samoin myös hirvikannat..

"Jenni T, taisi olla kyllä etujalat kyseessä siinä koirahommassa. Vaikka lähistöltä joku sanoikin löytäneensä suden jäljet, niin tapausta ei ole varmistettu, joten on turhaa huudella sutta aivan liiaksi, tai usko menee.
Tuossa kennelissä on muutenkin melko likaisia jauhoja kenties pussissa. Bulldoggi ei ole tarhakoira vaan sisäkoira, aitaus on kummallisen matala koiratarhaksi ja olen kuullut huhuja, että siellä ennenkin on toinen koira käynyt toisen kimppuun, enkä pidä sitä lainkaan epätodennäköisenä että näin olisi taas käynyt. Susista puhuminen vain antaa mahdollisuuden omaan hetkeensä valokiilassa. Ja mahdollisesti myös epäilyttäviä mutta tehokkaita keinoja hommata lisää kaatolupia.
Ei olisi ensimmäinen kerta kun eläimen jälkiä luullaan sudeksi, vaikka kyseessä olisikin iso koira tai ilves."

No samallalaillahan ne takasetkin ovat jalkoja kuin etusetkin.. Ei nyt nussita pilkkua. Ja Jokaisesta jälkihavainnosta ensinnäkin ilmoitetaan tapahtuma alueen riistahoitopiirille, josta jäljen tunnistamisen tulee tekemään riistahoitopiirin suurpetomies, joka taas ilmoittaa havainnosta eteenpäin riistahoitopiirin hallitukseen jnejne. Ja niin tehdään POIKKEUKSETTA. Ja toisekseen, tottakai bulldoggia voi pitää häkissä, ei sitä estä mikään. Voit pitää vaikka sun puudelias häkissä, ei se ole missään kiellettyä. Jos koira tykkää olla ulkona ja häkissä niin miksi sitä ei siellä voisi pitää.

Kenties likaisia jauhoja pussissa ei oikein minua vakuuta jos se on vielä lähtöisin huhupuheista.
Ilveksen jälkeä ei sokeakaan sekoita suden jäljeksi. Jos olet koskaan niitä päässyt luonnossa vertailemaan? Ja kun ilves hyökkää eläimen kimppuun, se käyttää siinä myös kynsiään, jolloin eläimestä voi jo päätellä mikä sen kimppuun on hyökännyt. ja sekin jos koira on iso, ei meinaa sitä että sen käpälän jälki olisi kuin sudella. Vertaappa vaikka suden ja tanskandogin jälkeä = ei mitään samaa. myöskään suden ja saksanpaimenkoiran jäljessä ei ole juuri mitään samaa.. Mutta sitten jos siirrytän näihin koiriin jossa virtaa suden veri.. saarloos, csv.. niissä on jo samaa. Ja näitten rotujen vapaana liikkuminen luonnossa on mahdollisuudeltaan pyöreät 0.