IRTI TURVEVESIPÄÄSTÖISTÄ

/ #705 Re: Perämeren alueella investoidaan kiivaasti

29.07.2011 11:42

#703: Ranex -

Meillä nimenomaan menee hyvin, vaikka Ranex toisin epäili.  Outokumpu investoi tehtaisiinsa Kemi-Tornio alueella noin 500 milj euroa ja liki samanlainen investointisumma menee Vapon ja Metsäliiton uuteen biodieseltahtaaseen. Näistä kahdesta investoijasta tulee jo miljardin suuruinen summa ja lisäksi tietysti on paljon erilaisia pienempiä investointeja erilaisiin rakennushankkeisiin. Outokumpu on menneen talven aikana rekrytoinutpaljon  uutta väkeä ja biodieseltehdas tulevaisuudessa tarvitsee noin 200 henkilöä koko ketjuun. Ja sitten nurkan takana odottaa mahdollisesti muutaman vuoden päästä alkava jätti-investointi ydinvoimalaan. Kaivoshankkeita ei tietysti voi sivuuttaa niitäkään. Kaikki nämä ja monet muut pienemmät asiat tuo työtä ja toimeliaisuutta tänne Perämeren rantamille. Luulen että olette vain pettyneitä siellä etelämpänä. Esim Äänekosken kaupungin johto antoi haastattelun medialle jahe  kertoivat olevansa todella pettyneitä kun suurinvestoinnit valuu muualle kuin keskiseen Suomeen. Sitä saa mitä tilaa. Me" tilasimme" biodieseltehtaan ja saimme sen.