Vastustamme Espoonkartanon louhoshanketta !

Vieras

/ #6 Re: Varsinainen NIMBY

30.05.2014 04:13

#4: Höh! - Varsinainen NIMBY

??? Suomessa taitaa olla kyllä aikas paljon metsäalueita, johon joutomaata voi viedä ja missä naapureina ei ole hevostilaa ja kaupunkilaisten vapaa-ajan aluetta.
Tässä kyseisessä louhoksessa taitaa olla kuitenkin kyse siitä, että yksityinen yritys haluaa hyödyntää omaa maa-aluettaa välittämättä vallitsevista tämänhetkisistä alueen käyttötarkoituksista. Onneksi koko hanke on vasta alkuvaiheessa ja kaikilla alueen käyttäjillä on mahdollisuus ottaa yhteyttä ELY-keskukseen ja antaa oma mielipiteensä hankkeen vaikutuksesta ympäristöön ja luontoon.

Tätä hanketta voisi verrata siihen, että omakotitalo alueen keskelle rakennettaisiin pilvenpiirtäjä. Se varmasti vaikuttaisi voimakkaasti kaikkiin alueen käyttäjiin, vaikka pilvenpiirtäjää ei ihan naapuriin rakennettaisikaan. Kaupungin on tässä tilanteessa vain mietittävä onko maatalous alueeksi kaavoitetun alueen viereen oikeutettua antaa lupa louhokselle, joka tuhoisi kaavoitetun alueen käyttömahdollisuuden.