Adressi Suomen pelimonopolin toimintaa vastaan

Allekirjoittanut

/ #167 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

11.08.2011 17:24

#150: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:

"Minulle pelimonopolit eivät näyttäydy ylivertaisina, mutta kokonaisuutena tarkastellen en keksi parempaa järjestelmää. Niin kovin monessa maassa joku toinen malli on tuonut kaikenlaista haastetta toimintaa. En ole löytänyt vielä vihreämpää ruohoa aidan takaa."

En kiistä ongelmia ja kannatan EU-tasoista tarkempaa valvontaa (monet peliyhtiöt toimivat Maltan lisenssin alaisuudessa) - toisaalta myös Veikkaus on tehnyt pelaajille, minullekin, törkeitä temppuja - mutta näin aktiivisena veikkaajana voin sanoa että heti kun on mahdollista pelata pelkästään monopolille joka käyttää monopolin edut hyväkseen, eli käyttää entisten kilpailijoidensa kerroinasettelutietotaidon hyväkseen asiakkaidensa riistämisessä (eli katsoo kv kerroinvertailusivuilta kertoimet ja asettaa kunkin niistä leikkuriin), homma loppuu siihen.

Ei ole mitään järkeä pelata jos voi olla varma pitkässä juoksussa häviävänsä. Eli minusta olisi monopolia parempi ratkaisu kieltää kaikki rahapelit ja asettaa valvova viranomainen jokaiseen talouteen, sillä päästäisiin peliongelmaisten ongelmista kun mielekkyyden koko hommasta monopoli kuitenkin vie.