susikannan rajoittaminen

Jurmaa

/ #6

23.10.2008 08:28

"-susi pelkää kyllä ihmistä, jos se ei pelkäis nii yhteentörmäyksiä ois jo tullu aika paljon!!!"

Pelkää toki, susijahdin ansiosta. Ilman laillisia(ja laittomia) jahteja sudelle ei tule "huonoja kokemuksia" ihmisestä, eikä se ilman niitä pelkää.

"- ja et oikeasti voi verrata venäjää ja suomea susikannoissa! jos yhtään oot oikeasti perillä riistanhoidosta ja yleensä luonnontilaisista eläimistä!"

Venäjän susikanta on huomattavasti suurempi kuin Suomen. Ero maiden susipolitiikasssa on se, että Suomessa sudenkaato on luvanvaraista, Venäjällä sitä suositellaan. Pointtini on, että susikannan rajoittamista tulisi pohtia etukäteen, ennenkuin tilanteesta tulee yhtä paha kuin itänaapurissamme. Onneksemme eräät metsästäjät ovat ottaneet kannan säätelyn omiin käsiinsä.

"- ja susihan on ollut täälä ennen meitä, ja kuuluu omalta osaltaan suomen luontoon niinkuin hirvikin tai teeri. Hyväksyn ja aijon itekkin osallistua susijahtiin mutta ei nnitä tarvi kokonaan tappaa pois. Ei metsään kannata mennä se on pelottava paikka... :D:D:D"

En minä susia pelkää, pelkään vain kannan kasvun seurauksia. En myöskään halua tappaa kaikkia susia, pahoittelen mikäli joku on saanut kommenteistani sellaisen kuvan.