Nuuskan myynti lailliseksi Suomessa!

insinööri

/ #318

17.08.2011 23:09

"Teemu Väisänen
Miksi laillistaisimme nuuskan mynnin, kun olemme kertaalleen päässeet siitä eroon? Yksi paha pois pelistä."

Jaa että millä tavalla nuuskasta ollaan päästy eroon? Tiedoksesi kerron, että sen jälkeen kun nuuska kiellettiin, sen käyttö on lisääntynyt.

"Miika-Matias Kiminki
En allekirjoita todellakaan, nuuska on erittäin helposti syöpää aiheuttava aine."

Lähdeviitettä kaipailisi. Todellisuudessahan nuuskan syöpäriski on todella pieni. Suusyöpää ruotsalaisen nuuskan ei voida sanoa aiheuttavan. Haimasyövän riski on koholla verrattuna nikotiinittomiin, mutta pienempi verrattuna tupakoitsijoihin.

"Henkka S
miksei samantien huumeita laillisteta...ihan niinku maailmas ei ois jo tarpeeks p*****a..."

Huumeet laillistetaan(eli poistetaan huumeet) järjestelmällisesti koko maailmassa tulevien vuosikymmenien aikana. Tämä kehitys on jo alkanut(jos et ole huomannut), ja on ainut järkevä ja toimiva keino taistella päihteitä vastaan.

"Jukka Salmela
No jos ne ei ole lasinsiruja, niin meidän fysiikankirja on väärässä, koska siinä sanotaan että ne on pieniä lasin siruja :D."

Ei olisi ensimmäinen kerta kun suomalainen päihdevalistus ampuu "pikkaisen" yli.

"Niko Mykkälä
Mitä järkee tua jotain vaarallista ainetta suomeen lisää ku suomalaiset muutenki esimerkiksi juo kauheesti alkoholia, tupakoi ja kaikkee.
EN ALLEKIRJOITA!!!"

Niin kuin todettu, nuuskan käyttö on kasvanut vain myynnin kieltämisen jälkeen. Millä tavalla tässä siis ollaan tuomassa lisää vaarallisia aineita Suomeen? Vähintäänkin kohtuullista on myös olettaa, että osa tupakoitsijoista vaihtaa nuuskaan, joka on kansanterveydellisesti yksikäsitteisesti hyvä asia.

"Heidi Ahonen
Nuuskassa on samoja aineita kun tupakassa, mutta niitä on paljon enemmän- se on siis vaarallisempaa...!!!"

Voisin pyytää lähteviitettä, mutta en pyydä, koska et tule ikinä löytämään validia tieteellista lähdettä vaitteellesi. Suomeksi sanottuna siis nuuska ei todellakaan ole vaarallisempaa kuin tupakka, vaan päinvastoin.

Miettikää nyt hyvät ihmiset mitä kirjoittelette nettiin omilla nimillänne.