Yleinen asevelvollisuus vapaaehtoiseksi myös miehille

Henri Hautabakka
Kannus

/ #17

13.11.2008 16:09

Tapa siviilissä, joudut vankilaan. Tapa sodassa, saat mitalin. Tapa, joudut helvettiin.

Oon ehdottomasti tämän adressin puolella. Ja viisaita mainintoja täällä on ollut ett se ei oo enää jalkaväki joka ratkaisee sodat. Kyllähän ne isoimmat pommit tippuu tuolta taivaalta.
Itselläni on huonon polven takia vapautus hakemuksessa, mutta todennäköisesti en olisi inttiin mennyt muutenkaan. Mitä järkeä muhun on tuhlata rahaa koska loppupeleistä en tarttuisi aseeseen. Kristillisen kasvatuksen saaneena en tappaisi toista ihmistä mistään hinnasta.
Eräs kaverini kävi armeijan ja oli erittäin kurinalainen, suoraselkäinen ja muutenkin hyvässä kunnossa siviiliin päästyään. Kolme vuotta tämän jälkeen hän on melkein 30 kiloa paksummassa kunnossa, ryhti on sama kuin ennen armeijaa eikä tottele edes naistansa kotona. Muutenkin tämä kaveri on luonnostaan laiska ja leppoisa. Hän ei tappaisi ketään selvinpäin, ja kännissäkin tapot ovat jääneet uhkauksiin. Paljonko siis Suomen puolustusvoimat TUHLASIVAT häneen rahaa, onko kukaan laskenut?