Nuuskan myynti lailliseksi Suomessa!

insinööri

/ #322

24.08.2011 17:00

"Kalliokiipeily on tietysti vaarallista, mutta se ei aiheuta a) yleistä haittaa kaikille käyttäjille b) yleistä haittaa jollekkin muulle ryhmälle ihmisiä (viljelijät)"

Kalliokiipeily tai moottoripyöräily eivät aiheuta kaikille haittaa, mutta populaatiotasolla aiheuttavat suunnattomia haittoja. En ainankaan suoralta kädeltä menisi väittämään moottoripyöräilyä tai kalliokiipeilyä yhtään nuuskaamista turvallisemmaksi harrastukseksi. Toisaalta moottoripyöräilyn viehätyksestä osa tulee sen vaarallisuudesta. Live fast die young.
Myönnän, että länsimainen hyvinvointi revitään köyhien selkänahasta, vaikken mikään kommari olekkaan. Nuuskan myyntikiellon peruste ei kuitenkaan voi olla se, että tupakka tuotetaan halvalla jossain vinkuintiassa. Koska, myyntikielto ei juuri vaikuta nuuskan kulutukseen, eikä varsinkaan tupakkatuotteiden kulutukseen kokonaisuudessaan. Vertaa esimerkiksi Ruotsiin, jossa tupakkaa polttavat vain naiset ja maahanmuuttajat. (Knoppitietona tähän väliin, Ruotsi on muuten Euroopan suusyöpätilastoissa häntäpäässä, perin järjetöntä, nuuskavalistajat harovat hiuksiaan)

"Mutta toisaalta, jos myynti, oli se missä tahansa nykyhetkellä sallittaisiin, voitaisiin päästä esimerkiksi amsterdamin iloiseen tilanteeseen. "

Häpeäkseni myönnän, etten nyt ymmärtänyt mitä tarkoitat Amsterdamin iloisella tilanteella. Viittaat ilmeisesti kannabistuotteiden sallittuun jakeluun? Itseasiassa en ole edes varma oliko kyseessä sarkasmi, netissä se menee usein ohi nääs. Amsterdamin tilannehan on iloinen, ainankin verrattuna Suomen tilanteeseen. Siellähän huumekuolemia on vähemmän kuin Suomessa. Eikä siellä pilveäkään pössytellä niin hirveasti verrattuna muuhun Keski-Eurooppaan.