ASTRID THORSIN IDEOIMA UUSI ULKOMAALAISLAKI HYLÄTTÄVÄ!

Tonttu Ukko
Korvatunturi

/ #81 Lähteitä ja perusteluja epäilijöille

11.12.2008 14:47

Joulu Pukki / Jarkko:

Lainattua tekstiä Jussi Halla-Ahon blogista: "Todellisuus on siis sellainen, että 1784:sta turvapaikkaa hakeneesta 476 henkeä on jäänyt Suomeen. 27% kaikista hakijoista. Vaikka 26 henkeä, 1,5%, täytti ne pakolaisen kriteerit, joihin Suomi on sopimuksin sitoutunut."

Tämä siis tarkoittaa että pakolaisen kriteerit täyttää aniharva hakijoista. Silti tänne jää porukkaa somaliasta ja vastaavista valtioista, jotka eivät saa pakolaisstatusta, eli heitä ei vainota kotimaassaan tms.

Lisää voit lukea Halla-Ahon blogista http://www.halla-aho.com/scripta/numerologiaa_yksinkertaisille.html ja faktat voi käydä tarkistamassa maahanmuuttoviraston sivuilta.

Humanitäärisen suojelun määritelmästä huomaat varmaan itsekkin selvästi, että se on hyvin tulkinnanvarainen juttu. On siis ihan aiheellista kysyä mitä se tarkoittaa oikeasti. Pahimmillaan se tarkoittaa sitä, että jokainen Somaliasta kotoisin oleva Suomeen päässyt henkilö jää automaattisesti Suomeen pysyvästi, koska Somaliassa on levottomuuksia. Siitähän ne muut EU-maat riemastuisi (vapaa liikkuvuus EU:n alueella). Tähän vielä päälle nuo hienot "tekniset esteet".

Tällä hetkellä turvapaikan (kansainvälisen suojelun) saa jos ulkomaalaislain edellytykset täyttyvät. Ja ulkomaalaislaissa lukee näin:

"Maassa oleskelevalle ulkomaalaiselle annetaan turvapaikka, jos hän oleskelee kotimaansa tai pysyvän asuinmaansa ulkopuolella sen johdosta, että hänellä on perustellusti aihetta pelätä joutuvansa siellä vainotuksi alkuperän, uskonnon, kansallisuuden, tiettyyn yhteiskunnalliseen ryhmään kuulumisen tai poliittisen mielipiteen johdosta, ja jos hän pelkonsa vuoksi on haluton turvautumaan sanotun maan suojeluun."

Ja näin sen pitääkin olla. Mielummin autetaan niitä maita joissa on levottomuuksia ja siellä asuvia ihmisiä kuin otetaan sieltä pieni määrä tänne elätettäväksi.