IRTI TURVEVESIPÄÄSTÖISTÄ

/ #791 Re: Re: Pekka Niemelälle

31.08.2011 12:31

#788: Martti Peltola - Re: Pekka Niemelälle

Kuten kirjoitin, " ajaa kotimaisen energian edelle" myös tarkoitin sitä. Mielestäni kaikki tahot valtakunnassa lukee turpeen kotimaiseksi energiaksi. En sitten tiedä mihin kategoriaan sinä turpeen laitat? Tokihan turvetta kasvaa muissakin maissa, mutta ainakaan tiedossani ei ole että sitä niin paljon tuodaan Suomeen että turpeesta voitaisiin käyttää luonnehdintaa ulkomainen tuontienergia.

Tätä kotimaisen energian, siis turpeen, käyttöä sinä vastustit rajusti kyseessä olevassa Vaasan Vaskiluodon kaasutuslaitoksen suunnittelun yhteydessä käydyssä mielipide- ja yleisönkirjoitusosastojen kirjoituksissa. En tiedä oletko viimein kääntänyt mielipidettäsi vai miksi kiistät nyt omat kirjoituksesi. Myös Vaskiluodon Voimasta otettiin kantaa keskusteluun ja lehdessä silloin oli yhtiön vastinekirjoitus ja siinä oikaistiin monia mielipidekirjoitusten harhoja.

En tosiaankaan hae mitään arvovaltavoittoa, mutta jonkinlaista "selkärankaa" asioiden oikein esille tuomisesta vähintäänkin odotan.

Omasta puolestani keskusteluni tuosta Vaasan kaasutuslaitoksesta loppuu tähän kommenttiin. Lukijat voivat halutessaan "Googlata" nuo mainitut kirjoitukset ja tehdä omat johtopäätöksensä.