Kuntakentän ääntä kuultava

Heinola

/ #74 kuntaliitoksissa tahallinen kansalaisen äänen hiljentäminen

07.09.2011 23:28

Kuntaliitoksissa ei rahaa säästy. Asiaa on tutkittu valtion toimesta jo.

Tutkimuksessa on tutkittu vuosina 1970-1997 tehtyjen kuntaliitosten vaikutukset kuntien kokonaiskäyttö menoihin.

”Saatujen tulosten mukaan ehdotukset kuntasektorin menojen radikaalista pienentämisestä kuntia yhdistämällä ovat kuitenkin vailla empiiristä pohjaa. Kuntaliitokset pienentävät kuntien hallintomenoja, mutta syntynyt säästö käytettiin ainakin 1970-luvulla moninkertaisesti muissa menoluokissa. Kuntien kokonaismenot pikemminkin kasvoivat liitosten jälkeen”.

Tällä hakusanalla saa tutkimuksen esille "Kuntien yhdistymisten vaikutukset kuntien menoihin".

Kuntaliitosten tarkoituksena on kaventaa kansanvalitsemia luottamushenkilöitä jotta pystyttäisiin antamaan rauha markkinamiehille.

Esimerkiksi jos UUSILAHTI liitoshanke olisi toteutunut niin kansan valitsemien valtuutettujen yhteenlasketusta summasta 313  olisivat valtuutettujen määrä laskenut 67:ään, joista suurin osa olisi ollut lahdesta.

Mutta onneksi suomalaiset eivät ole koskaan tunnustaneet tämmöistä kansanvallan halveksuntaa. Eivätkä tule koskaan sitä tekemäänkään.