jaahallihanke

Järki käteen

/ #78 Hallin puolesta

08.09.2011 21:59

Törmäsin itsekin tähän erittäin agressiivisesti hallia vastustaneeseen henkilöön viikonloppuna... Korostan, että kyseessä oli henkilö 1 ihminen. Hän puhui kyllä vakuuttavasti ja pitkään, joten tälläisen vastustuksen takana täytyy olla valtava vakaumus, ja sille kunnioitus.
Fakta on kuitenkin, että harrastuspaikkoja lapsille ja nuorille tarvitaan. Jääurheilulajien harrastajia on Suomessa paljon, ja menestystä lajeista on saatu(muodostelmaluistelu, taitoluistelu, jääkiekko jne.). Menestys tuottaa lisää harrastajia, joten lisää harjoittelupaikkoja tarvitaan. Maununnevan/Kannelmäen alue saisi hallin myötä lisää aktiivisia urheilevia lapsia ja nuoria alueelle(vanhempineen), ihmisiä jotka sitoutuvat tähän alueeseen ja käyttävät alueen palveluja. Esimerkkinä jäääkiekkojoukkueen ruokailut (koti joukkueet/vierailevat joukkueet), vanhemmat jotka hakevat ruokansa harkkojen välissä lähellä olevasta kaupasta, kahvittelut lähellä hallia olevasa kahvilassa jne.... Autokyydit lisääntyy alueelle, mutta suurin osa autoista tulee suoraan Hämeenlinnan väylältä hallille, eli merkittävää haittaa ei tule alueen asukkaille. Kannatan hallia ehdottomasti! Näitä urheilupaikkoja on rakennettava ja vastustajia löytyy aina, ikävä kyllä!