Adressi Suomen susikannan elvyttämiseksi sekä säilyttämiseksi.

Ronja Ryövärintytär
Adressin tekijä

/ #261

16.02.2009 20:42

"Ehkä on hyvä, ettei eläinten sitä varsinaisesti tarvitse ajatella. Se on vaistonvaraista ja välttämätöntä eläinten sukupuuton välttämiseksi."

Ehkä olisi parempi, jos vieläpä sudenvihaajaihmisetkin osaisivat ajatella vähän järkevämmin ilman pelonsekaisia tunteita.

"Väitätkö, Ronja, että on kynttilöiden aiheuttamien palojen välttämiseksi on kynttilöiden käyttämisen välttämistä varmempi keino?"

Nyt en kyllä ymmärrä mitä tarkoitat, jäikö joku sana puuttumaan lauseestasi vai enkö muuten vain käsitä mitä koetat sanoa?
Kynttilöiden aiheuttamia paloja voidaan välttää sillä, että ihminen osaa käyttää kynttilöitä turvallisesti, osaa sijoittaa ne turvalliseen paikkaan kunnolliselle paloturvalliselle alustalle eikä jätä niitä palamaan yksin tms.(vertaa; lampaille jms petoaidat, koirille hukkaliivit,jne. eikä jätä eläimiä oman onnensa nojaan ilman turvallisuutta.)Yksinkertaista. Mutta jos ei osaa polttaa kynttilöitä turvallisesti, ei kannata myöskään kynttilöitä hankkia. (vertaa; jos et osaa suojata lampaitasi tai koiria, niin älä hanki niitä!)