Adressi Suomen susikannan elvyttämiseksi sekä säilyttämiseksi.

Ronja Ryövärintytär
Adressin tekijä

/ #272

24.02.2009 23:37

Michail, kulkukoiria ei olisi ilman ihmistä ja ihmisen luomaa ympäristöä. Ota huomioon se.

"Itse olen poistanut jo kolmatta kymmentä tällaista yksittäistapausta, joka on yrittänyt syödä koirani."

Niin varmasti. ;)

"Ja koiralla metsästäminen on näiden lakipykäliesi mukaan koiran heitteille jättämistä?"

Metsästys on eri asia. Puhun nyt tilanteista, joissa yleisimmin koiria joutuu suden suuhun, kuten se yksi tapaus, että koirat jätettiin vapaana juoksentelemaan sillä välin kun perhe on kaupassa..ja kappas, koirat ei enää takaisin tulleet. IKINÄ en jättäisi koiraani yksin pihalle/metsään/muuallekaan siksi aikaa kun lähden kauppaan, ja kun koiran pitää päästä lenkille, menen jumalavita sen mukaan! Ja tuntuu muuten, kuin jankkaisi samoista asioista vuositolkulla. Metsästyksessä voidaan käyttää hukkaliiviä mikä on saanut naapurimaassa paljonkin suosiota, mutta suomalaiset jääräpäät tuntuvat haluavan vain tappaa, eivätkä edes suostu ns. pehmeämpiin ongelmanratkaisukeinoihin..

Mitä rabiekseen tulee, niin kuten olen jo aikaisemmin niin monesti kyllästymiseen asti sanonut, terve susi ei ihmisen kimppuun käy!! Eli siinäpä pohdit rabieksen liittymistä asioihin.