Mopot 60km/h

iisalmi

/ #405

20.03.2009 18:59

Ihan hyvä muuten tämäm utta mitä järkeä sitä ikärajaa nostaa 16 ikävuoteen kun silloin saa jo kevarin joka on tuplasti tehokkaampi :D. Allekirjoitan silti!
No luuletko että sillon kevari-ikä olisi 16? en usko.
Mutta en kyllä henk.koht. kannatakkaan tuota iän nostoa.

Mutta itse adressista:
Todellakin allekirjoitan! Minunpuolesta se voisi olla vaikka 80 km/h. Nykyajan mopot on tehty kulkemaan 70-90 km/h ja ne kuristetaan ihan piloille kun ne tuodaan suomeen. Ei semmosella pääse kaks päällä edes pientä ylämäkeä ylös. Lisäksi mopot kuluu tuon kuristuksen takia. Vaikka voisi olla kyllä niin että te autoilia tuutte sitten 60 alueella moposta joka ajaa 60 ohi 80 vauhilla, se tuntuu olevan semmonen periaate että moposta pitää ajaa ohi vaikka se ajaisi kahtasataa. Tuo kevyenliikenteen väylällä ajaminenkin voitaisiin kieltää minunpuolestani, niin pyöräiliätkin yms. olisi tyytyväisiä. Olen lisäksi kuullut että mopokorttiinkin olisi tulossa inssi+ajotunnit niin kyllä mielestäni olisi ihan käypä vastine sille tämä rajotuksen nosto. Ja mopoihin tosiaan voisi tulla 2 luokkaa jotka olisi vaikkapa vm.-00 ja vanhemmat ja vm.-00 ja uudemmat. Varmasti nuo 2 tuhatta luvun mopot kestää jo sen 60(tai 80) nopeuden. Eikä tuolla nopeuden nostolla tuo jarrutusmatkakaan niin hirveästi pitene.

Ja kun joku sanoo että ei koska vuoden päästä saa kevarin, mutta entäs ne joita ei kiinnosta maksaa 500-1000€ piikki kortista. Itse pyörästä puhumattakaan.

Kohta tänne tulee taas nämä täydelliset aikuiset pätemään. Ihan kun ette itse olisi ikinä hurjastellut sillä autollanne. Ja saahan autojakin virittää.

Huhhuh, tulipa kirjotettua.