Työttömälle oikeusturvaa ja parempaa toimeentuloa

Kaisa Varonen os. Borg

/ #88 Yksi perustuloadressi on

23.04.2015 16:56

Tämä on vanhentunut, 2017 asetettu ja aika ylimalkainen. Siinä on Vihreiden ehdotukseksi mainittu 400 e. Vihreiden nykymallissa on 560 e veroton perustulo, sen päälle syyperusteiset tuet, kuten ansiosidonnainen päiväraha. Vihreillä perustulo olisi osittain vastikkeellinen alle 25v , sen saa jos on työ- tai opiskelupaikka (jos ei saa niiitä, voi saada perustulon). Vasemmistonuorilla perustulon määrä olisi 700.  Nyt ihmiset ovat alkaneet allekirjoittaa tätä uudelleen, maaliskuun 2015 lopussa on viimeisin allekirjoitus . Sitten on vielä vasemmiston perusturva 1200, siitä maksettaisiin vuokra. ongelmana on kovin erisuuruiset vuokrat.

Perussuomalaisilla on 100 e perusturva ja päälle oikeus ansaita verottomasti 1000 e. Jos kehittäisimme hyvän mallin, olisi perusturva mahdollista saada nopeammin aikaan. Olisin sillä kannalla, että asiaa pitäisi valmistella, eri mallit tutkia ja tehdä uusi adressi eikä levittää tätä vanhaa. Mutta muut voivat olla eri mieltä. Minuun ei saa valitettavasti adressin kautta "ota yhteyttä adressin tekijään" tai ainakaan minä en pääse sinne, muka väärä sähköpostioisoite.  Kyllähän perustuloadressi on tekeillä ryhmässä Perusturva kaikille 900 e (siellä ajetaan silti perusturva 1200 e, ryhmän nimeä ei voi muuttaa).

Muistakaa joka tapauksessa, että adressi Työttömälle oikeusturvaa ja parempaa toimeentuloa-adressi on ennen perustuloa ja sen lisäksi!