Oikeus itsensä tai lapsensa hoitamiseen säilyttävä.

Ei nyt ihan noinkaan

/ #125 Re:

26.04.2015 18:04

#9: -

Sveitsissä "vaihtoehtohoidot" ovat valtava bisnes, ja alan puoskarit (joita on eniten maailmassa henkilöä kohden) lobbaavat herkeämättä. Valtio itse asiassa nimenomaisesti poisti v.2005 lakisääteisen sairausvakuutuksen korvaukset huuhaahoidoilta asiantuntijoiden selvityksen ja suosituksen seurauksena. (Siihen asti korvaus ilmeisesti oli hieman tulkinnanvaraista.) Hörhöt kumminkin sitten keräsivät tarpeeksi nimiä ja saivat tämän asian kansanäänestykseen jossa taikauskoisen kansan enemmistö sitten kumosi tämän muutoksen.

Valtio sitten tämän seurauksena joutui taipumaan ja kompromissina myöntämään tiettyjen 5 vaihtoehtohoitojen korvauksille tilapäisen (6 vuotta) tarkkailujakson, jonka aikana eri "vaihtoehtoisten" hoitomuotojen tieteellinen teho tutkitaan ulkopuolisten asiantuntijoiden toimesta ja sen jälkeen päätetään ilmeisesti eri hoitomuoto kerrallaan poistetaanko ne pakollisten vakuutuskorvausten piiristä vai ei. Eli asia on toistaiseksi auki, päätöksiä v.2017 tulossa.