SUOMELLE OIKEUS PÄÄTTÄÄ ITSENÄISESTI SUSIKANNASTA

Raine Kekäläinen
Lappeenranta

/ #172 Hohhoijaa.. Ammuu ammuu..........

04.04.2009 14:19

Susi kuuluu suomen luontoon samoin kuin ihminenkin, ne harmit joita susista on koitunut johtuvat ainoastaan niiden luonnollisesta elinpiirin kaventumisesta ja se ei ratkea niitä harventamalla (väärä ikävä ja epäoikeudenmukainen, itsekäs tapa) vaan asenteita muuttamalla ja vielä jäljellä olevia elinympäristöjä suojelemalla. Eli laajentamalla rauhoitettuja ym. alueita..

Ihmisellähän on ahneudessaan tapa vain valloittaa, kaventaa ja kaataa.. Meille on kuitenkin suotu suuri VALTA eläimiin ja ylipäätään luontoon nähden joten ONKO SE NIIN VAIKEA YMMÄRTÄÄ VASTUUMME YMPÄRISTÖÄMME KOHTAAN?

NIIN METSÄ VASTAA KUIN SINNE HUUDETAAN!!

Pistää vihaksi typerät pöljät joilta ymmärrys ja havaintokyky kaventunut, taitaa "kehitys" mennä joillakin yksilöillä väärään suuntaan.. Omaan napaan ilmeisesti..

Eli ymmärrän todellisen vahinkoeläimen aiheuttamiin hyökkäyksiin puuttumisen mutta ei siihen koko susikantaa tarvitse sotkea. Susi on todellisuudessa uhanalaisuusluokitukseltaan Suomessa Erittäin uhanalainen, lähes äärimmäisen uhanalainen.