Mopot 60km/h

Lappeenranta

/ #423

22.04.2009 18:30

Ehtottomasti nimeä alle,koska itselle on tullut tuosta syystä monta vaaratilannetta koska moponi (ostettaessa) kulki juuri hikisesti 40km/h ja autoilijat jopa linja-autot kaupunkialueella ajavat ohi vaikka autoa tulee vastaa ja mopon ja auton väliin jää alle metri pahimmassa tapauksessa alle puol metriä. Ehkä en tuohon 60 rajotukseen ois niinkää varma mut jos mopoja ei kuristettaisi suomeen tuotaessa ja vanhemmista (missä kurit on) saisi kurit ottaa pois. tietty viritys olisi kiellettyä niinkuin nyttenkin. tämä tekisi sen että vanhat suomimopot eivät kulkisi sen 50 kovempaa ja niiden jarrutehot riittävätkin niille nopeuksille mihin kone on tehty.Mutta tuo kuuteen kymppiin nostokin oisi jo huoma parannus.Varsinkin nyt kun 2013 mennessä tulee mopokorttiin käsittelykoe ja lisää teoria kysymyksiä. näillä luulisi opoilijan omat virheet vähenevän. elikkä tuo 15km lisäys ei tuntuisi missään samoin kun 90 luvulla mopojen maksimi nopeus nostettiin 40km/h->45km/h ja 2000 luvulla tuli ajokortti pakko. nyt kun ajokortin saaminen vaikeutuu ja sisältöä on enemmän, nii nopeus voitaisiin nostaa joko tuohon 60km/h tai ottaa rajotus pois kokonaan mutta viritys olisi kiellettyä (isommat pytyt teharit ym). AJETELKAA NYT ITSEKKIN HYVÄT PÄÄTTÄJÄT!

(mihin näitä atresseja muute kerätää?)