Vastustamme Espoonkartanon louhoshanketta !

a)

/ #65 Re:

24.07.2015 13:12

#50: -

Espoo tulee rauhoittaa luonnonläheisenä asuinalueena, pientalo- ja pienyritys toimintaa suosisavana alueena. Eikö virheistä opita! Vantaa on jo tuhottu, onko nyt Espoon vuoro. Olen lapsesta asti asunut Espoossa (toki välillä myös ulkomailla) ja rakentamisen kehityksen suunta tänä päivänä kauhistuttaa. Ihmisten viihtyvyyttä ei oteta huomioon vaan pienikin maapala otetaan rakentamalla tehokäyttöön jotta eliitti rikastuisi ja saisi entistä enemmän voittoja. Kaikki tämä tapahtuu tavallisten ihmisten kustannuksella. Ihmisten mielipiteistä ei välitetä ja demokratia on menetetty. Ei ole väliä ketä äänestää koska maailman- ja keskuspankkien, sekä suuryritysten johdon ja osakkaiden ja poliittisten päättäjien noudattama talousjärjestelmä (uusklassisismi) on mätä. Alunperin tarkoitus oli hyvä, mutta ahneus on aiheuttanut järjestelmän vääristämisen ja väärinkäytön. Pankit ja pörssi keinottelevat verorahoilla ja pankkiveloilla aiheuttaen talouskuplien romahduksia jotka viimekädessä tulevat kansalaisten maksettaviksi.

Suomalaiset luottavat liikaa päättäjiin. Nykyisellä systeemillä joka ajaa vain rikkaiden etuja ei kansalaisilla ole valtaa osallistua päätöksiin. Järjestelmää tulee muuttaa demokraattisemmaksi niin että kansalaiset voivat vaikuttaa päätöstentekoon, esim. mahdollisuus vaikuttaa siihen mihin verorahoja käytetään sen sijaan että muutamat harvat kahmivat voittoja itselleen ja vievät rahat ulkomaille piiloon verottajilta. Verorahat eivät ole eliitin omia rahoja ja heidän etujen ajamista varten, vaan yhteiskunnan ja kansan etujen ja hyvinvoinnin turvaamista varten. Rahat tulee korvamerkitä jotta ne menevät oikeaan tarkoitukseen ja yhteiskunnan hyväksi maan rajojen sisällä.

Suomessa on paljon tieto-taitoa jota tulisi hyödyntää uusien tuulien kääntämiseen. Luonnon jatkuvan turmelemisen sijaan Suomella on nyt mahdollisuus olla esimerkkinä muille maille, ympäristöystävälllisen jätehuollon hyötykäytön ja energiatuotannon innovatiivisena kehittäjänä. Tulee antaa tukea ja panostaa oikesiin asiohin, eikä syytää rahaa ympäristöä tuhoaviin ja tappiota tuottaviin yrityksiin.

Kun panostetaan oikeisiin asioihin, niin kenties sitä kautta saadaan myös menestyviä vientituotteita.