Pelastakaa Fazerin lakupoika

Riihimäki

/ #65

02.02.2007 14:26

Nykyään missään ei saisi olla mitään ulkomaalaisiin tai muihin kansallisuuksiin viittavaa. Suklaa herkku-Neekerinpusun nimi ja kuva muutettiin ja nyt ollaan tappelemassa siitä saako lakujen papereissa olla mustan ihmisen kuva. Eikös sekin ole aivan samanlainen ihminen kuin muutkin? Ainakin minun mielestäni. Mustalla íhmisellä lakujen käärepapereissa on selvät kasvon muodot ja paljon selviä yksityiskohtia, mutta niinhän meissä kaikissa on.

Kerran se on rasistista, että musta ihminen on painettuna paperille ja sillä mainostetaan jotakin, niin eikö seki ole rasistista että myös eloveenatyttö on tuotteen pakkauksessa? Hänelläkin on selvät piirteet, jotka kuuluvat suomalaisen naisen piirteisiin. Jos kaikki ulkomaalaisten ja muiden kulttuurien näköiset asiat pitää poistaa näkyviltä niin sitten varmaan kaikki mikä liittyy millään tapaa suomalaisiinkiin pitää poistaa näkyviltä.

Mikä on rasismia, ellei se, että mitään niin sanotusti erilaista ei saa näkyä. Vain suomalaisia Eloveenatyttöjä. Pitäisikö kaikkien olla vaaleahiuksisia ja sinisilmäisiä? Kaikkien pitäisi olla tasa-arvoisia, kuin myös erilaisten ihmisten! Ja tasa-arvoa ei auta se, että esillä saa olla vain jos se on täysin sen maan ja kulttuurin näköistä jossa ollaan.