Suomeen j-rock festarit!

Kalle Laukkanen

/ #12

19.10.2009 19:30

Tässähän käsittääkseni vähän yritetään kartoittaa että miten paljon j-rock-väkeä Suomessa on, ei siitä tarvitse heti paskaa niskaan heittää. Ja noista pienemmistä genreistä: ainakin ilosaarirockissa on ollut rento-lava joka on tarkoitettu yksinomaan reggaeta ja muuta vastaavaa varten. Ulkomaisia tähtiäkin siellä on käynyt käsittääkseni.

Tässä kyseisessä ideassahan on suurimpana ongelmana se että on valittu maa, ja vielä sellainen maa joka on kaukana. Sitten halutaan että sieltä kyseisestä maasta saataisiin paljon artisteja tänne ja vieläpä yhtaikaa. Yksittäiset kiertueet nyt täällä käyvät, ehkä useamman bändin vastaava myös, mutta kokonaista festaria on tuolta pohjalta hankala järjestää; ei suinkaan mahdoton mutta rahaa siihen menee, ja kuuntelijoita pitäisi oikeasti olla paljon, ja vähän tuntuu ettei j-rock aivan niin suosittua ole. Mutta onnea yritykselle vain; ja ainakin ne muutamat yhtyeet poikkeavat täällä välillä. Ainakin Helsingissä.