SUOMELLE OIKEUS PÄÄTTÄÄ ITSENÄISESTI SUSIKANNASTA

Vaasa

/ #180 Oma mielipiteeni

14.11.2009 16:07

Olen 14 vuotias susia ihaileva ja kunnioittava tyttö. Haluan sanoa mielipiteeni tästä asiasta ja toivon ettette arvostele mielipiteitäni ikäni perusteella.

Ensiksi haluan sanoa että tässä kiistassa on kaksi osapuolta eikä kumpikaan ole sen viattomanpi! Susien puollustelijat esittävät sudet yleensä ihanne eläiminä, jotka ovat aina se viaton osapuoli ja joka joutuu aina kärsimään. Susia vihaavat ja vastustavat esittävät sudet kylmäverisinä tappajina jotka nappaavat lapset koulureitiltään ja raatelevat nämä.

OMA MIELIPITEENI SUDESTA:
Susi on mielestäni sosiaalinen ja älykäs eläin ja kunioitan sitä eläimenä suuresti. Mielestäni susi on myös maailman toiseksi menestynein eläin ihmisen jälkeen. On todistettu että ihmiset oppivat joukkosaalistuksen susilta. Kukaan ei tiedä valitsiko susi ihmisen, vai ihminen suden, mutta miljoonien vuosien evoluution tuloksena 99,8% susi makaa jalkojemme juurella ja auttaa ihmistä. Jotkut typerät ihmiset pyrkivät toistamaan tämän evoluution ja ottavat hybridisuden lemmikisi, mutta kun he tajuavat ja huomaavat etteivät osaa huolehtia lemmikistään he päästävät nämä luontoon omanonnensa nojaan. Nämä puolisudet alkavat tappaa ihmisten karjaa ja sudet saavat syyt niskoille. Häikikkö sudet tulee ampua, mutta kohtuus kaikessa hyvät ihmiset! TOTUUS ON SUSI TAPPAA SYÖDÄKSEEN JA SYÖ ELÄÄKSEEN!

Minä haluan säilyttää suden suomen luonnossa ja haluan että tulevaisuudessakin on vielä susia jäljellä muuallakin kuin kuvakirjoissa. Minusta on väärin että jotkut haluavat siirättää sudet pois suomesta tai tappaa ne. Susi oli täällä ennen meitä. Haluan myös huomauttaa että Me muutuimme evoluution mukana sudet eivät. Tekeekö se sudesta pahan? Susi ei näe eroa aitauksessa olevian lampaiden ja luonnossa juoksevien valkohäntäpeurojen välillä. Susi pyrkii selviämään helpoimmalla konstilla ja löytämään kumppanin, jonka kanssa lisääntyä.

Minua suoraansanottuna ärsyttää mitä ihmiset kuvittelevat susista. Eivät ne halua koirianne huvikseen tappaa! Siihen on varmasti aina syy! Eivät ne varmasti ajattele huvikseen tappavansa sitä pihankuistilla istuskelevaa puudelia!

Susiviha juontaa myös juurensa toisen maailmansodan ajoilta jolloin sudet söivät ihmisten ruumiita taistelutantereilta. Miksi susi sai siitäkin syyt niskoille se oli susille lihaa, jonka me tapoimme. Kuten jo sanoin susi ei näe eroa ruuan suhteen ja pyrkii selviytymään. (EN SIIS TODELLAKAAN TARKOITA ETTÄ SUSI HYÖKKÄÄ IHMISEN KIMPPUUN SYÖDÄKSEEN TÄMÄN. JOS SUSI HYÖKKÄÄ IHMISEN KIMPPUUN SE TULEE AMPUA.)
Sudet myös adoptoivat toisenmaailmansodan aikoina ihmislapsia jotka olivat eksyneet vanhemmistaan sodan aikoina. Kukaan ei tiedä syytä tälle adoptoimiselle sillä susilla oli jo ennen toistamaailmansotaa huono maine ja luultavasti huonoja kokemuksia ihmisistä.

Suosittelen kaikkia lukemaan Jim Brandenburgin kirjan Veljemme susi. Sain kirjasta runsaasti tietoa ja vaikutteita mielipiteeseeni. Kirja myös avasi minulle näkökannan kummankin osapuolen ongellmista ja mielipiteistä ja auttoi minua ymmärtämään tätä eläintä ja sen elintapoja.