Turvapaikanhakijoiden tuille tolkku

Tyrnävä

/ #6 Suomessa syntynyt puolalais-unkarilainen

24.11.2009 08:59

Juu, tällaisella taustalla ollaan liikenteessä. Paluumuutin Suomeen 16, Unkarissa vietetyn vuoden jälkeen 2001, jolloin Unkari ei vielä ollut EU maa. Mulla oli siellä tehty kielipainotteisen lukion lopputodistus (vastaa paikallista ylioppilastutkintoa siis) taskussa, ei mitään muuta. Tukea en saanut mistään (en taloudellista enkä henkistä), koska olin liian hyvässä asemassa, puhuin virheetöntä suomea ja minulla oli jopa jonkun verran työkokemusta sekä kielitaitoa. Heti kun se oli laillisesti mahdollista lähdin töihin, maksan veroni, opiskelen ohessa (sihteeriksi) ja olen tällä hetkellä 4 lasta kasvattavan suur-uusioperheen äiti.
Olen aikoinaan pääkaupunkiseudulla asutessani nähnyt, miten yliopistossa opiskelevat suomalaiset kärräsivät lapsiaan esim. Malmin kaupunginosassa vanhoissa rattaissa ja ohitettivat kiireesti maahanmuuttajia, joilla oli upouudet Emmaljungan sisarusrattaat.. TÄMÄ ON VÄÄRIN !!!
Jos joku haluaa tulla tähän maahan, tulkoot, oppikoot kielen yms. ja menkööt TÖIHIN tämän maan hyväksi ! Loput ulos, kiitos.