IRTI TURVEVESIPÄÄSTÖISTÄ

Kyyvesi menetetty jo

/ #861 Re: Re: Re: Turvealueen vesi oli puhdasta, näennäisesti

29.09.2011 14:46

#858: totuutta asiassa etsivä - Re: Re: Turvealueen vesi oli puhdasta, näennäisesti

totuutta asiassa etsivä kirjoitti:

"Tuolla laillahan niitä vesinäytteitä kaapaistaan ja saadaan positiivisen hyviä tuloksia. Pieni liike lähemmäksi pohjamönjää olisi jo tuonut lasiin erinäköistä vettä"

Tuon kirjoitti Ulla-Maija Heikkonen. Eiköhän kuulehan hyvä kirjoittaja asia ole niin, että "kaapaistaessa" vaikka minkä järven pohjaa Suomen maassa, niin aivan varmasti sieltä sitä "mönjää" tulee purkkiin. Tuli järveen sitten turvetuotantoalueen vettä tai ei niin olen aivan varma että saat pohjaa kaapiessasi purkkisi täyteen pohjalietettä. Suomen järvet ovat mutapohjaisia. Aika heikoilla olette te turvetuotannon vastustajat jos noin ajattelette/vaaditte näytteen ottoa? Kyllä te saatte valkoisesta mustan tuollaisilla metodeilla. huhhuh..."

Ulla-Maijaa ja meitä muita kiinnostaa se onko lasin pohjalla turveliejua vai mutaa. Edellinen ei kuulu luonnontilaiseen vesistöön.

Et kai tarkoita kommentillasi että turvetuotannon kiintoainepäästöillä ei ole väliä koska Suomen järvet ovat valmiiksi mutapohjaisia.