Vastustamme Valviran aikeita puuttua kilpirauhasongelmien hoitoon

Vieras

/ #791

28.02.2016 09:49

> [Karjalainen -lehden kirjoitukseen] Äsken oli 10 kommenttia. Digilehti 2 euroa.

Digilehden irtonumero lienee jo vaihtunut mutta osittaisia ruutukaappauksia on uupuneentarina-blogissa 'oppikiista'

valvira nyt lehtiartikkelissa jo valehtelee potilaidenkin kannelleen T3-lääkäristä!

Oleellista on että endokrinologiyhdistys on usuttanut valviran epämieluisiksi kokemiensa (ja itseään osaavampien) lääkäreiden kimppuun ja seuraavassa vaiheessa yhdistys vielä nimeää mieluisensa "asiantuntijalääkärit" lausunnonantajiksi. Yhdistyksen suosituksesta irtisanoutuneet (ja somessa potilaiden arvostamat) endokrinologit tietenkään eivät saa ääntään kuuluville. Sama kuvio kuin professori Erkki Aurejärven oikeustaistelussa tupakkamafiaa vastaan. Tulos määräytyi "sopivasti" valitun "asiantuntijan" mielipiteen mukaan.

Nyt reseptien ja lääkkeiden hankinta ulkomailta alkaa kiihtyä. Tämä tietysti syrjii vähävaraisia. Noloa että lääkkeiden annostelu ja hoidon seuranta on itse maksettujen laboratoriokokeiden ja vertaistuen neuvojen varassa. Joku näkee tämänkin potilasturvallisuutta vaarantavana. Vaarantavaa ainakin on jättää potilaat ilman lääkettä joka huolellisten tutkimusten jälkeen on löytynyt ja poistanut elämää lamauttavat oireet