Turkistarhaus kiellettävä!

Tuomas K
Uusimaa

/ #54 Re: Välillisesti asiaan kuuluuvaa, sekä tiedon puutetta.

29.06.2010 12:30

#33: Roosa Alatalo -

Sen sijaan kunnon vaihtoehtoa lihalle ei ole kehitetty. Jos olet kasvissyöjä ja haluat saada syömästäsi ruoasta tarvitsemasi ravinto- ja hivenaineet, on sinun syötävä monia erilaisia (ja monille vastenmielisiä) ruoka-aineita, kuten papuja ja tofua. Lisäksi useat joutuvat syömään ravintolisiä saadakseen esimerkiksi raudantarpeensa tyydytettyä. Eikä kaikkia lihan sisältämiä ravintoaineita ole vielä saatu edes kartoitettua, joten osaa lihan sisältämistä hivenaineista et voi saada muualta

Olisitko ystävällinen ja ilmoittaisit tietolähteen.

Itse olen lukenut seuravaa:

"Ihmisen ruoansulatusjärjestelmä toimii parhaiten kasvisruokavaliolla. Kasvissyöjillä on alhainen kolestrolitaso ja vähemmän sydänvaivoja kuin sekaravinnon syöjillä. Heillä esiintyy 40% vähemmän syöpää eikä heille yhtä herkästi tule niveltulehdusta, ylipainoa, ravintoperäistä diabetestä, ummetusta, sappikiviä, korkeaa verenpainetta, kihtiä yms.
Lihansyöjien ja ihmisten ruoansulatuskanavan välillä on hämmästyttäviä eroja. Ihmisen ohutsuoli on 5.5-7.5 metriä pitkä, monta kertaa lihansyöjän suolen pituinen. Lihansyöjän suoli on suora ja sileä, kun taas ihmisen suolessa on poimuja

-Joogan käsikirja- kasvisruokavalio-

Kirjassa on myös selvitetty hyvin yksityiskohtaisesti miten eri ravinto vaikuttaa ihmiseen. Liha saattaa olla pitoisuuksiltaan hyvin rautapitoinen, mutta sivuvaikutukset hyvinkin ei toivottuja ilmiöitä. Paprika on myös hyvä raudanlähde, eikä edes vastenmielinen.

Ei ole olemassa selviä viitteitä ihmisten luontaisesta lihansyönnistä. Pikemminkin opituista tavoista, tietämättömyydestä sekä oikomisesta.