Adressi kristillisten arvojen ja uskonnonopetuksen puolesta

Vieras

/ #95 Uskonnon opettajissa on ihmisiä joilta varsinainen usko puuttuu

12.07.2010 18:24

Olen elänyt parisuhteessa ihmisen kanssa joka petti minut sekä taloudellisesti, että vakaumuksellisesti. Hän suorastaan onnistui lähes tulkoon tuhoamaan toisen ihmisen elämän täydellisesti, ja täysin oman paholaisen ohjaaman sielunsa ohjaamana, hän suoritti oikeusmurhan, laikimies tekstiä lainaten. En itsekkään ole tietenkään täydellinen kukapa olisi, mutta väitteensä olivat täysin valheellisia ja vailla minkäänlaista totuuspohjaa.

Mutta varsinaiseen aiheeseen: Tällainen paholaisen saastuttama ihminen on peruskoulussa opettamassa uskontoa herkille lapsille, joille opettajan asenne ja elämän kuva on malli sekä esimerkki, hyvin suuren osan herkimmässä vaiheessa olevan ihmisen hereillä olo ajasta, onhan oppilaille koulu lähes työhön verrattava ajanjakso. Olisi hyvä, jos kristillisen arvojen opettajilta vaadittaisiin suhteellisen normaalia ja jokseenkin hyväksyttävissä olevaa moraalia, ja omassa elämässään onnistumista, onhan opettajan työ pitkälle myös koko persoonalla tekemistä. Normaali tarkoittaa muunmuassa vain heterosuhteen hyväksymistä Jumalan tarkoittaman avioliiton henkilöiksi. Se on sitten ihan kokonaan toinen foorumi ja toinen keskustelu missä tarkastelaan näitä ei avioliiton omaisia suhteita , jotka tietenkin ovat jokaisen oma asia. Ei ole ihmisen käyminen toisen tuomariksi, mutta Raamattu opettaa juuri avioliiton olevan miehen ja naisen solmima liitto. Siitä meidän on kiinni pitäminen.

Joku voi väittää että katkeroitunut puolisohan se siellä kirjoittelee, väitän kuitenkin, että omakin tuskani näistä suurista uhraksista huolimatta keveni. Ei ole helppoa elämä petollisen puolison rinnalla. Nimen omaan moraalia tuon toiveissani esille henkilöiltä jotka lasten kanssa ovat tekemisissä.

Kirjoitan anonyyminä jotta pahuus ei edelleen leviäisi.